پیش نمایش گرندپری ژاپن 2016 فرمول یک

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات فرمول یک فردا راس ساعت ۸:۳۰ در پیست سوزوکا ژاپن برگزار می‌شود.
تبلیغات

پیست سوزوکا متعلق به شرکت خودروسازی هوندا، میزبان مرحله‌ی هفدهم مسابقات فرمول یک است. از این جهت نیز این رویداد از اهمیت ویژه‌ای برای تیم مک‌لارن-هوندا برخوردار است. مسئولین این تیم هفته‌ی گذشته در گرندپری مالزی، پیشرانه‌ی خودروی فرناندو آلونسو را ارتقا داد و به همین دلیل نیز این راننده از رده‌ی انتهایی مسابقه را آغاز کرد. اما اکنون در گرندپری ژاپن، آلونسو می‌تواند با خودروی بهبود یافته و بدون جریمه، درمسابقه شرکت کند تا شاید موفق به کسب مقامی قابل توجه شود.

گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

اما دور‌های تمرینی و زمان‌گیری طبق روال همیشه با برتری مطلق خودروهای مرسدس بنز همراه بود. رقابت نیکو رزبرگ و لوئیس همیلتون نیز از هیجان بالایی برخوردار بود. اما در نهایت این راننده‌ی آلمانی مرسدس بنز بود که موفق شد با اختلاف اندکی ۰.۰۲۳ ثانیه، پل‌پوزیشن را به خود اختصاص دهد. همیلتون پس از قرارگیری در رده‌ی دوم اذعان کرد، از این که رقابتی نزدیک به هم‌تیمی خود داشته است،  خوشحال است. البته نباید این مساله را فراموش کنیم که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز این رزبرگ بود که پل پوزیشن را در اختیار داشت اما در نهایت همیلتون موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

پس از مرسدس بنز، این خودروهای فراری بودند که بهترین عملکرد را داشتند. کیمی رایکونن و سباستین فتل موفق به کسب مقام‌های سوم و چهارم شدند. این چهارمین مقام سومی کیمی رایکونن در دورهای زمان‌گیری این فصل از مسابقات است. پس از رایکونن نیز فتل با اختلاف اندک ۰.۰۷۹ ثانیه در رده‌ی چهارم قرار گرفت. البته نباید از جریمه‌ی سه پله‌ای فتل در گرندپری پیش‌رو به دلیل برخورد او با رزبرگ در پیچ اول گرندپری مالزی فراموش کرد.

کیمی رایکونن پس از عملکرد خوب خود اعلام کرد که از سرعت بالای خودروهای فراری شگفت‌زده شده است. زمانی که از وی پرسیده شد آیا خودروها عملکرد مناسبی را پیش گرفتند، در پاسخ گفت:

خودروهای ما دقیقا همان نمونه‌های به کار رفته در هفته‌ی پیش و گرندپری مالزی هستند. با این حال ما در آخر هفته‌، سخت تلاش کردیم تا تعادل مناسب خودروها را برای پیست سوزوکا بدست آوریم.
گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

پس از راننده‌های فراری، این تیم ردبول بود که مجددا بهترین عملکرد را از خود نشان داد. مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو به ترتیب با ثبت زمان‌های ۱:۳۱.۱۷۸ و ۱:۳۱.۲۴۰ در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند. 

گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

سرجیو پرز، رومن گروژان، نیکو هالکنبرگ و استبان گوتیرز نیز در رده‌های هفتم تا دهم قرار گرفتند. قرار گیری هر دو راننده‌ی تیم هاس در بین ده نفر برتر، بهترین عملکرد این تیم را در دورهای زمان‌گیری به همراه داشت.

گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

اما یکی دیگر از نکات قابل توجه فرمول یک در روز‌های گذشته، عملکرد ضعیف تیم مک‌لارن هوندا بود. همانطور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، این تیم با پیشرانه‌ی ارتقا یافته‌ی آلونسو، امید زیادی به کسب موفقیت در خانه داشت، اما رده‌ی ۱۵ برای این راننده‌ی مطرح مسابقات، تمام امید‌های این تیم را ناامید کرد. جنسن باتن دیگر راننده‌ی مک‌لارن هوندا نیز در جایگاه ۱۷ قرار گرفت. 

گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

پس از دورهای زمان‌گیری هنگامی که از فرناندو آلونسو در خصوص عملکرد و خودروی وی سوال پرسیده شد، این راننده‌ی اسپانیایی در پاسخ گفت:

خودرو با این که از پیشرانه و سیستم اگزوز جدید بهره می‌برد، اما عملکرد مشابهی با نمونه‌ی پیشین دارد و سرعت بیشتری را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد.
گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

در ادامه می‌توانید عملکرد تیم‌ها و رانندگان را در دورهای زمان‌گیری گرندپری ژاپن مشاهده کنید.

گرندپری ژاپن مسبقات فرمول یک

گرندپری ژاپن مسابقات فرمول یک فردا یکشنبه راس ساعت ۸:۳۰ برگزار می‌شود و شبکه‌ی ورزش نیز به طور مستقیم به پخش این رویداد خواهد پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات