پیش نمایش گرندپری مالزی 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
گرندپری مالزی مسابقات فرمول یک، فردا راس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود که در ادامه نگاهی به عملکرد تیم‌ها و رانندگان در دور‌های تمرینی خواهیم داشت.
تبلیغات

پیست سپانگ در شهر کوالالامپور مالزی فردا میزبان خودروهای قدرتمند فرمول یک خواهد بود. رانندگان در هوای گرم این پیست، برای کسب بیشترین امتیاز به رقابت خواهند پرداخت. 

گرندپری سنگاپور 2016 فرمول یک

در دور‌های تمرینی روز جمعه، طبق روال گذشته خودروهای مرسدس بنز بهترین عملکرد را از خود نشان دادند و همواره در صدر قرار گرفتند. اما رانندگان فراری در روز جمعه بهترین عملکرد را پس از تیم مرسدس بنز داشتند و همواره زمان‌های سوم و چهارم را به نام خود ثبت می‌کردند. عملکرد خوب فرناندو آلونسو و قرارگیری در رده‌های پنجم تا هفتم، باعث شده بود تا تمام نگاه‌ها به خودروهای مک‌لارن هوندا باشد. 

گرندپری سنگاپور 2016 فرمول یک

سباستین فتل پس از دور‌های تمرینی اذعان کرد که هوای گرم پیست منجر به عملکرد بهتر خودروی این تیم شده است. البته کیمی رایکونن بابت بروز چند مشکل چندان از خودروی خود راضی نبود. اما در روز گذشته و دور‌های زمان‌گیری، شرایط متفاوتی حکم‌فرما بود و این تیم ردبول بود که مجدد خود را به عنوان سریع‌ترین خودروها پس از مرسدس بنز، معرفی کردند.

گرندپری سنگاپور 2016 فرمول یک

لوئیس همیلتون با ثبت زمان ۱:۳۲.۸۵۰ بهترین زمان ممکن را به ثبت رساند و فردا از جایگاه اول مسابقه را آغاز خواهد کرد. نیکو رزبرگ هم‌تیمی وی نیز با ثبت زمان ۱:۳۳.۲۶۴، سریع‌ترین راننده در روز شنبه و پس از همیلتون بود. اما فردا در خط استارت این مکس وشتاپن راننده‌ی جوان است که در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت. دنیل ریکیاردو نیز به دلیل اختلاف زمان بسیار اندک ۰.۰۴۷ ثانیه، فردا باید از جایگاه چهارم مسابقه را آغاز کند. عملکرد خوب ردبول و فاصله‌ی اندک آن‌ها با زمان‌های ثبت شده‌ی مرسدس بنز، خبر از رقابت جذابی در روز مسابقه می‌دهد.

سباستین فتل و کیمی رایکونن نیز از فراری بهترین عملکرد را پس از رانندگان مرسدس بنز و ردبول داشتند و جایگاه‌های پنجم و ششم را برای استارت مسابقه از آن خود کردند.

گرندپری سنگاپور 2016 فرمول یک

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، عملکرد خوب فرناندو آلونسو باعث شد تا همگان منتظر درخشش خودروهای مک‌لارن در دور‌های زمان‌گیری باشند. با این حال تیم هوندا تصمیم گرفت تا آخرین ارتقای مجاز پیشرانه را برای گرندپری مالزی انجام دهد. این موضوع منجر به پنالتی ۴۵ پله‌ای فرناندو آلونسو شد. بدین ترتیب این راننده‌ی مطرح اسپانیایی مسابقه را از جایگاه انتهایی آغاز خواهد کرد.

جنسن باتن مک لارن هوندا
جنسن باتن مک لارن هوندا
جنسن باتن مک لارن هوندا

یکی دیگر از نکات بارز روز‌های گذشته‌ی فرمول یک، رکورد ۳۰۰ گرندپری جنسن باتن راننده‌ی باسابقه و قهرمان اسبق این مسابقات است. جنسن باتن با حضور در گرندپری مالزی، به رکورد شرکت در ۳۰۰ گرندپری رسیده است که آمار فوق‌العاده به شمار می‌آید. مسئولین تیم مک‌لارن و فرمول یک به همراه بسیاری از رانندگان، به همین مناسبت جشنی را برای باتن برگزار کردند و این افتخار را به وی تبریک گفتند. البته روبنس باریچلو رانندگان پیشین فرمول یک همچنان با ۳۲۲ گرندپری رکوردار این بخش است.

گرندپری سنگاپور 2016 فرمول یک

در ادامه شما را به تماشای جدول عملکرد رانندگان در دور‌های زمان‌گیری و جایگاه هر یک برای آغاز مسابقه دعوت می‌کنیم.

گرندپری سنگاپور 2016 فرمول یک

گرندپری مالزی ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک فردا راس ساعت ۱۰:۳۰ آغاز خواهد شد. این رویداد به طور زنده از شبکه‌ی ورزش پخش خواهد شد. در صورتی که به مسابقات اتومبیلرانی یا فرمول یک علاقه دارید، تماشای این رویداد را قویا توصیه می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات