بی‌ ام و حضور مجدد خود را در مسابقات لمانز تایید کرد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و پس از چند سال قصد دارد دوباره به رقابت‌های ۲۴ ساعته‌ی لمانز برگردد.
تبلیغات

پس از ۷ سال دوری از مسابقات فرمول ۱ و پس از گذشت ۴ سال از حضور مجدد بی‌ام‌و در مسابقات DTM (مخصوص خودرو‌های آلمانی)، این خودروساز اعلام کرد که بار دیگر قصد دارد تا در عرصه‌ی رقابت‌های جهانی بدرخشد. برای اطلاع از جزئیات با ما در زومیت همراه شوید.

نکته‌ی مورد بحث این است که آیا بی‌ام‌و می‌تواند در سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های استقامتی کلاس GTE شرکت کند یا خیر. از  رقبایی که در این کلاس شرکت خواهند کرد می‌توان از مدل جدید فورد جی‌تی، آستون‌مارتین، شورولت، فراری و پورشه نام برد.

بی ام و

آخرین بار بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۱ در رقابت‌های ۲۴ ساعته‌ی لمانز در فرانسه شرکت کرد و توانست در کلاس خود با خودروی بی‌ام‌وM3GT مقام سوم راکسب کند.  همچنین بی‌ام‌و در سال ۱۹۹۹ موفق به کسب پیروزی کلی در رقابت‌های لمانز با خودروی LMR V12 شد.

اطلاعات بیشتر در مورد اساس ساخت خودرو در کلاس GTE و تیمی که مسئولیت این خودرو را بر عهده خواهد داشت در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

بی ام و

بی‌ام‌و به صورت رسمی اعلام کرد که در این زمینه با تیم فرمول E (خودروهای الکتریکی)  همکاری خواهد داشت. این همکاری در ابتدا برای دو فصل صورت می‌گیرد. 

این همکاری در بخش مهندسی و در استفاده‌ی متقابل از منابع خواهد بود. برای توسعه‌ی کلی در مسابقات خودروهای برقی بی‌ام‌و در صدد بهره‌مندی از کارخانه‌ی خود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. تا پیش از این خودرو‌های الکتریکی ساخت شرکت‌های آئودی، DC، فارادای، جگوار، ماهیندرا، NextEV، ونتوری و رنو به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند.

بی ام و

این کمپانی علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده قصد دارد با در زمینه‌ی موتور اسپرت هم پیشرفت فابل توجهی داشته باشد. این پیشرفت‌ها شامل مسابقات رالی داکار، DTM و مسابقات قهرمانیIMSA خواهد بود. بی‌ام‌و در نظر دارد با خودروهای M6GT3، M4GT4 و M235 وارد مسابقات شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات