مذاکرات جنسن باتن با ویلیامز برای پیوستن به این تیم

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جنسن باتن راننده‌ی فرمول یک تیم مک‌لارن با نزدیک شدن به اتمام زمان قرارداد خود، در حال گفت‌ و گو با تیم ویلیامز برای بازگشت به این تیم است. قهرمان اسبق جهان تا پایان فصل ۲۰۱۶ با مک‌لارن قرارداد دارد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

جنسن باتن، قهرمان اسبق مسابقات فرمول یک در چند فصل اخیر نتوانسته جزو نام‌های خبرساز این رشته‌ی ورزشی پرطرفدار باشد. مک‌لارن با وضعیت مالی خوبی که دارد، دستمزد خوبی به رانندگان خود پرداخت می‌کند که این امر موجب می‌شود رانندگان این تیم تمایل کمتری به همکاری با تیم‌های دیگر از خود نشان دهند. در حال حاضر باتن قصد سفر از شهر Woking به منظور مذاکره با تیم ویلیامز را در سر دارد. ویلیامز اخیرا اعلام کرده که هنوز به صورت قطعی در مورد همکاری با باتن و شروع کار با وی تصمیمی اتخاذ نکرده است. سرجیو پرز گزینه‌ی انتخابی دیگر این تیم است که برای اولین‌ بار در سال ۲۰۱۱ کار خود را با رانندگی در تیم سائوبر آغاز کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۳ به تیم مک‌لارن رفت و در حال حاضر در تیم فورس ایندیا رانندگی درخشانی از خود به نمایش گذاشته است.

پرز تاکنون هفت بار موفق به حضور روی سکو در مسابقات فرمول‌ یک شده است و مزیتی که او نسبت به جنسن دارد حضور کارلوس اسلیم مکزیکی (یکی از ثروتمندترین افراد جهان) به عنوان حامی او در این مسابقات است.

فرمول یک

با این حال جنسن باتن دارای مهارت و البته تجربه‌ی بیشتری نسبت به پرز است. هم‌چنین علاقه‌ی رسانه‌ها به باتن نیز می‌تواند نکته‌ی مثبتی برای ویلیامز باشد. باتن از سال ۲۰۰۰ در عرصه‌ی فرمول‌ یک حضور داشته که در این مدت برای تیم‌های بنتون (رنوی فعلی)، هوندا (مرسدس‌بنز فعلی) و مک‌لارن به رانندگی پرداخته است. این راننده‌ی مطرح در سال ۲۰۰۹ موفق به کسب قهرمانی جهان با تیم براون (Brawn GP) شد. در سن ۳۶ سالگی جنسن باتن به پایان عمر ورزشی خود نزدیک می‌شود و بازگشت به ویلیامز تیمی که وی رانندگی حرفه‌ای خود را از آن آغاز کرد، می‌تواند بهترین گزینه‌ باشد. باتن در حال حاضر از قدیمی‌ترین رانندگان رقابت‌های فرمول‌ یک محسوب می‌شود.

تیم ویلیامز یکی از باسابقه‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های فرمول‌ یک است که در بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ با ۷ قهرمانی راننده و ۹ قهرمانی تیمی را بدست آورده است. اما این تیم در حال حاضر شاهد کاهش عملکرد قابل توجهی است. ویلیامز در دو فصل اخیر توانست جایگاه سوم رقابت‌‌ها را برای خود اختصاص دهد. رانندگان کنونی این تیم واتری بوتاس و فیلیپه ماسا هستند که به ترتیب از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با این تیم همکاری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات