شاسی خودروهای مک لارن به خوبی تیم های پیشتاز است

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مسئولین مک‌لارن معتقد هستند شاسی خودروهای فرمول یک تیم مک‌لارن-هوندا، به خوبی خودروهای پیشتاز اعم از فراری است و تنها نکته‌ای که باعث عدم موفقیت این تیم‌ می‌شود، پیشرانه‌های ضعیف‌تر آن‌ها نسبت به رقبا است. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

تیم مک‌لارن در دو فصل اخیر مسابقات فرمول یک با وجود بهره بردن از راننده‌های باتجربه و قهرمان اسبق مسابقات، همواره با مشکلات متعددی روبرو بوده تنها برای قرارگیری در بین ۱۰ خودرو برتر و مسب امتیاز تلاش کرده است. با این حال این تیم در چند مسابقه‌ی اخیر پیشرفت محسوسی از خود نشان داده که امید‌ها را برای موفقیت آن در فصل آتی زنده کرده است.

اریک بولیه مدیر تیم مک‌لارن طی مصاحبه‌ای به نشریه‌ی موتوراسپرت گفت که شاسی خودروهای این تیم جز بهترین‌های فرمول یک است و تنها مرسدس بنز و ردبول شاسی بهتری برای خودروهای خود تولید می‌کنند. 

مک لارن هوندا فرمول یک

نبود توان مناسب مشکل اصلی خودروهای فعلی مک‌لارن هوندا اسا و بدین ترتیب این موضوع هدایت و امکان قهرمانی خودرروهای این تیم را در برابر رقبای قدرتمند بسیار دشوار کرده است. بولیه در این خصوص گفت:

نمی‌توان خودروها را مقایسه کرد زیرا مقایسه‌ی سرعت پایین، متوسط و بالا کار صحیحی نیست. شاسی ما از لحاظ آیرودینامیکی کاملا بهینه است. اما اگر شما توان بیشتری داشته باشید، قطعا نیروی رو به پایین بیشتری نیز تولید می‌کنید. نیروی رو به پایین بیشتر نیز به معنی توانایی حرکتی بالاتر است که در حال حاضر ما به دلیل نبود توان مناسب پیشرانه در اختیار نداریم. زمانی که هوندا ارتقایی را در جهت افزایش توان پیشرانه اجرا می‌کند، ما نیز می‌‌توانیم ارتقای مناسب‌تری را در شاسی برای بهبود آیرودینامیک اعمال کنیم و بدین ترتیب از نیروی رو به پایین بیشتری بهره خواهیم برد.

هوندا در حال حاضر تحت فشار بسیار زیادی برای توسعه‌ی پیشرانه‌ی فصل آینده‌ی رقابت‌های فرمول یک است. بولیه معتقد است اگر پیشرانه‌های هوندا توان برابری با نمونه‌ی مرسدس بنز تامین کنند، نه تنها این تیم برای پیروزی رقابت خواهد کرد، بلکه خود را به عنوان گزینه‌ای جدی برای قهرمانی کلی تیمی و راننده‌ها معرفی می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا همکاری مک‌لارن هوندا را در نهایت موفقیت آمیز می‌‌دانید؟ آیا هوندا توانایی تولید پیشرانه‌هایی به خوبی مرسدس بنز را خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات