نارضایتی فرناندو آلونسو از شرایط فعلی فرمول یک

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قوانین محدود‌کننده‌ی فرمول یک باعث نارضایتی متعدد رانندگان این مسابقات شده است. فرناندو آلونسو راننده‌ی مطرح تیم مک‌لارن-هوندا نیز یکی از این دسته افراد است که اخیرا نارضایتی خود را به شکل جدی مطرح کرده است و اعلام کرده در صورتی که قوانین تغییر نکند، از فرمول یک خارج خواهد شد. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

فرناندو آلونسو راننده‌ی مطرح رقابت‌های فرمول یک از شرایط فعلی فرمول یک به هیچ وجه رضایت ندارد. وی قوانین مبهم و مسیر در پیش‌گرفته‌ی اشتباه این مسابقات را دلیل آینده‌ی نامعلوم خود در فرمول یک عنوان کرد. راننده‌ی مطرح اسپانیایی مک‌لارن ظاهرا دل خوشی از فرمول یک و تیم خود ندارد؛ وی از مشکلات عمده‌ی خودروهای مک‌لارن، به خصوص در بخش پیشرانه‌ی هوندا، خسته شده و در ادامه حتی به نقد لاستیک‌های پیرلی نیز پرداخته است. آلونسو در خصوص شرایط فعلی مسابقات فرمول یک گفت:

فرمول یک این روز‌ها روند پرفراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارد و آینده‌ی مشخصی نیز ندارد. من از بسیاری از جوانب فعلی رضایت ندارم. ما نمی‌توانیم خودروها را تا حد نهایی توان آن‌ها، برانیم و مانند گذشته رانندگی سریع و تهاجمی داشته باشیم زیرا تایر‌ها محدودیت‌های زیادی را با خود به همراه آورده‌اند. اگر فشار زیادی به تایرها وارد کنید، بلافاصله داغ می‌شوند و چسبندگی خود را از دست خواهید داد. اگر به خودرو فشار بیشتری وارد کنید، مصرف سوخت افزایش می‌یابد و بالطبع مشکلات زیادی خواهید داشت. در شرایط فعلی فرمول یک برای موفقیت نباید رانندگی تهاجمی داشته باشید که این موضوع برخلاف غرایز رانندگان است.به همین دلیل خودروهای فعلی لذت رانندگی کمتری را نسبت به گذشته و زمانی که قوانین متفاوتی بر مسابقات حاکم بود، برای رانندگان به ارمغان می‌آورند. شرایط فعلی به هیچ وجه من را خوشحال نمی‌کند. یافتن حداکثر توان و محدودیت خودروهای فعلی نسبت به نمونه‌های گذشته کار آسان‌تری شده است. در گذشته با سرعت بیشتری وارد پیچ‌ها می‌شدیم و اینجا بود که رانندگان باید به خودروها اعتماد می‌کردند. اما در حال حاضر به دلیل چسبندگی کمتر این امکان وجود ندارد. به طور خلاصه هر اندازه که چسبندگی خودرو کمتر باشد، یافتن محدودیت‌های آن نیز امر ساده‌‌تری خواهد بود. پیش‌تر رانندگان پس از ۱۰ دور از مسابقه به ماساژ ۲ ساعته نیاز داشتند. این در حالی است که در حال حاضر می‌توان به راحتی ۱۵۰ دور مسابقه داد.
فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو پیش از این در خصوص قوانین مسابقات گفته بود که تغییر آن‌ها برای فصل ۲۰۱۷ منجر به رضایت مجدد وی از این رقابت‌ها و همچنین بازگشت هیجان به آن خواهد بود. قهرمان دو دوره‌ی مسابقات فرمول یک در خصوص آینده‌ی خود در این رشته کاملا مبهم صحبت کرد و در صورت ادامه‌ی روند برگزاری فعلی، خروج از این رقابت‌ها و شرکت در مسابقات لمانز یا ایندیاناپلیس ۵۰۰ را ممکن دانست. آلونسو در این خصوص گفت:

خیلی چیز‌ها سال آینده تغییر خواهد کرد. در حال حاضر باید امیدوار باشیم که لذت فرمول یک سال آینده مجدد بازگردد. اگر شرایط به همین منوال پیش برود و مغایر با مسابقاتی باشد که شخصا عاشقش بودم، به خروج از فرمول یک نیز فکر می‌کنم. مسابقات لمانز نزدیک‌ترین گزینه به نحوه‌ی رانندگی من است. البته مسابقات ایندی ۵۰۰ هم با سبک متفاوت خود بسیار جذاب است. البته تمام این موارد، گزینه‌های احتمالی هستند و هم‌چنان فرمول یک انتخاب اول من است.

قطعا خروج فرناندو آلونسو از فرمول یک آخرین خواسته‌ی علاقه‌مندان این رقابت‌ها است و در نبود وی جذابیت و سطح مسابقات کاهش خواهد یافت. باید امیدوار بود مسئولین فرمول یک چاره‌ای برای مشکلات فعلی بیاندیشند تا این مسابقات به روز‌های باشکوه گذشته بازگردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات