ژاک ویلنوو قهرمان سابق جهان، رانندگان فعلی فرمول یک را بچه خواند

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ژاک ویلنوو قهرمان سابق فرمول یک و مسابقات ایندی کار، راننده‌های فعلی مسابقات فرمول یک را مورد انتقاد قرار داد و برگزار نشدن مسابقه و رانندگی پشت خودروی ایمنی در شرایط بارانی را، بچه‌بازی خواند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گرندپری بریتانیا دومین رویداد رقابت‌های سال جاری فرمول یک بود که با حضور خودروی ایمنی در پیست، آغاز شد. شرایط بارانی و وجود آب در پیست باعث شد تا خودروها ۵ دور ابتدایی را پشت خودروی ایمنی حرکت کنند تا پیست کمی خشک‌تر شده و شرایط برای مسابقه محیا شود.

ژاک ویلنوو راننده‌ی مطرح و سابق فرمول یک که در سال ۱۹۹۷ مقام قهرمانی این مسابقات را نیز بدست آورده است، از این روند فرمول یک انتقاد کرد و رانندگان فعلی را مقصر اصلی دانست. قهرمان سابق رقابت‌های ایندی کار، ایندیاناپلیس و فرمول یک در این خصوص گفت:

چه توقعی دارید؟ اکثر رانندگان فعلی بچه هستند. اگر می‌‌خواهید تماشاگران را به وجد بیاورید به تعدادی قهرمان احتیاج دارید. اما چیزی که الان شاهدش هستیم یک مشت راننده‌ی ترسو با حقوق‌های میلیون دلاری است که هنگام باران خود را پشت خودروی ایمنی مخفی می‌کنند. چیزی که رانندگان فرمول یک را از رانندگان سایر رشته‌های اتومبیلرانی متمایز می‌کرد، دیگر وجود ندارد. 

ویلنوو هم‌چنین قوانین و محدودیت‌های مکالمات رادیویی که منجر به جریمه‌ی ۱۰ ثانیه‌ای نیکو رزبرگ در گرندپری بریتانیا شد را به شدت محکوم کرد. وی در این خصوص گفت:

اگر مسئولان فرمول یک مسابقات فوتبال را نیز اداره می‌کردند، پس از اتمام یک مسابقه نتیجه‌ی بازی را به دلیل تفاوت ۵ سانتی‌متری در اندازه‌ی یکی از پرچم‌های کرنر نسبت به سایرین، تغییر می‌دادند. 

گرهارد برگر راننده‌ی سابق تیم فراری و مک‌لارن فرمول یک نیز در خصوص روند اخیر فرمول یک در شرایط بارانی به نشریه‌ی آلمانی اتوبیلد گفت:

اگر در بزرگراه ناگهان باران شروع به باریدن کند، راننده خودرو را متوقف نمی‌کند؛ بلکه خود را با شرایط جدید وقف می‌دهد. اما فرمول یک با روند اخیر خود هیجان را از مسابقات خارج کرده است. 

با وجود مخالفت‌های عده‌ی زیادی از کارشناسان و رانندگان سابق فرمول یک از اقدامات اخیر فرمول یک در پیست‌های بارانی، تعداد زیاد دیگری از رانندگان نیز این روند را مثبت ارزیابی کردند و از آن در جهت افزایش کیفیت مسابقات یاد کردند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات