فراری اتاقک محافظ Halo را در پیست سیلوراستون آزمایش کرد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری پیش از گرندپری بریتانیا در پیست سیلوراستون از نمونه‌ی بروز شده‌ی اتاقک محافظ رانندگان با نام Halo Cockpit رونمایی کرد و آن را تحت آزمایش قرار داد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سباستین فتل راننده‌ی اول تیم فراری هفته‌ی گذشته طی یکی از دور‌های تمرینی خود، از خودرویی مجهز به اتاقک ایمنی مخصوص فراری با نام Halo استفاده کرد. فراری توسعه‌ی این اتاقک را از ماه مارس سال جاری آغاز کرد. نمونه‌ی بروز شده‌ی Halo طراحی ساده‌تری را نسبت به گذشته دارد و به گفته‌ی فراری کاهش وزن را نیز تجربه کرده است. 

اتاقک محافظ Halo‌ دارای ساختاری میله‌ای و ساده است. این اتاقک اطراف سر راننده‌ قرار می‌گیرد تا در صورت برخورد خودرو با دیواره‌های، از وارد شدن ضربات به راننده‌ جلوگیری کند. طرح فراری یکی از چند نمونه‌ی در حال توسعه توسط تیم‌های مختلف اعم از نمونه‌ی مخصوص ردبول است که برای افزایش ایمنی راننده‌ها در آینده‌ی نزدیک به کار گرفته خواهند شد. البته باید دید مسئولین مسابقات فرمول یک کدام طرح را انتخاب خواهند کرد. اتاقک Halo به دلیل قرار داشتن میله‌ای درست در مقابل راننده‌ تا حدودی روی دید وی تاثیر می‌گذارد. یکی از مشکلات طرح فراری عدم جلوگیری از  امکان برخورد قطعات معلق در پیست با راننده است که چندین بار نیز شاهد این موضوع در مسابقات چند سال اخیر بوده‌ایم.

ردبول نیز در حال توسعه‌ی سیستم مخصوص خود با نام Aeroscreen است که در در چندین نمونه‌ی مختلف آن را توسعه داده است. پیش‌تر برنی اکلستون مدیر مسابقات فرمول یک با تعبیه‌ی هرگونه اتاقک محافظی برای راننده‌‌ها مخالف بود. با این حال طبق اخبار منتشر شده ظاهرا وی در حال کنار گذاشتن موضع خود است و احتمال استفاده از طرح فراری در اینده‌ای نزدیک توسط مسئولین فرمول یک بیشتر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات