پیش نمایش گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
رقابت جذاب فرمول یک در دهمین مرحله‌ی خود امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران، در پیست سیلوراستون انگلستان برگزار می‌شود. برای اطلاع از عملکرد رانندگان و تیم‌ها در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری، بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ در کشور انگلستان برگزار می‌شود. گرندپری بریتانیا را می‌توان جز قدیمی‌ترین میزبان‌های مسابقات فرمول یک دانست. پیست سیلوراستون از سال ۱۹۲۶ میزبان خودرو‌های قدرتمند فرمول یک است و به همین دلیل موفقیت در این گرندپری برای راننده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

اما در دور‌های تمرینی و زمانگیری این لوئیس همیلتون بود که با ثبت بهترین زمان، پل پوزیشن را در اختیار گرفت. راننده‌ی انگلیسی مرسدس بنز برای موفقیت در رویداد امروز دلایل زیادی دارد. رسیدن به جایگاه اول و قهرمانی در کشور خود، مهم‌ترین دلایل ترغیب همیلتون برای به کار بردن نهایت توان خود در مسابقه‌ی امروز است. همیلتون در دور‌های زمانگیری بسیار سریع‌ نشان داد و با اختلاف ۰.۵ ثانیه‌ای در جایگاه اول قرار گرفت. نیکو رزبرگ هم‌تیمی همیلتون نیز با ثبت زمان ۱:۲۹:۶۰۶ در جایگاه دوم قرار گرفت. رقابت امروز راننده‌های مرسدس بنز پس از درگیری‌های متعدد و اخطار مدیران تیم به آن‌ها، بسیار دیدنی خواهد بود. 

گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

پس از راننده‌های مرسدس بنز، این تیم ردبول بود که عملکرد درخشانی در دور‌های زمان‌گیری داشت. مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو رویداد امروز را از جایگاه سوم و چهارم آغاز خواهند کرد. پس از تیم ردبول نیز راننده‌های فراری قرار گرفتند. کیمی رایکونن که اخیرا قرارداد خود را با فراری به مدت ۱ سال دیگر تمدید کرده، ۱:۳۰:۸۸۱ در جایگاه پنجم قرار گرفت. ثبت اختلاف زمانی ۰.۶ ثانیه‌ی رایکونن با فتل نگاه‌ها زیادی را به راننده‌ی باتجربه‌ی فراری جلب کرد. سباستین فتل راننده‌ی اول فراری موفق به ثبت رکورد بهتر از ۱:۳۱:۴۹۰ در مرحله‌ی سوم زمان‌گیری نشد. البته وی در Q2 رکورد ۱:۳۰:۷۱۱ را از خود به جای گذاشته بود. با این حال ظاهرا بدشانسی‌های فتل در این فصل پایانی ندارد. مشکلات خودروی وی پس از Q3 منجر به تعویض گیربکس او شد که بدین ترتیب با جریمه‌ی ۵ پله‌ای روبرو شده و امروز مسابقه را از جایگاه ۱۱ آغاز خواهد کرد.

گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

پس از فتل، واتری بوتاس از ویلیامز، کارلوس ساینز از تورو روسو، نیکو هالکنبرگ از فورس ایندیا و فرناندو آلونسو راننده‌ی مطرح مک‌لارن قرار گرفتند. جنسن باتن راننده‌ی بریتانیایی مک‌لارن که در گرندپری اتریش عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت، امید زیادی برای موفقیت در کشور خود داشت. اما آسیب دیدن بال خودروی وی و عدم تعمیر به موقع آن باعث شد تا باتن نتواند در دور‌های دوم و سوم زمان‌گیری شرکت کند و از جایگاه ۱۷ رقابت امروز را آغاز می‌کند. قرارداد باتجربه‌ترین راننده‌ی حال حاضر فرمول یک در پایان فصل با مک‌لارن به اتمام خواهد رسید و به احتمال زیاد این تیم انگلیسی قصد تمدید قرارداد را ندارد. بدین ترتیب شایعات زیادی مبنی بر بازنشسته‌ جنسن باتن قهرمان اسبق جهان به گوش می‌رسد. با این حال وی گفته است که گرندپری امروز آخرین حضور وی در خودرو فرمول یک در کشور خود نخواهد بود.

گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

تصادف شدید مارکوس اریکسون راننده‌ی تیم سائوبر نیز باعث شد تا حضور وی در رویداد امروز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. با این که اریکسون از سلامت کامل خود خبر داده است، اما این احتمال وجود دارد که مسئولین فرمول یک اجازه‌ی شرکت در مسابقه‌ی امروز را به وی ندهند. در ادامه می‌توانید عملکرد رانندگان را در دور‌های زمان‌گیری مشاهده کنید.

گرندپری بریتانیا 2016 فرمول یک

گرندپری بریتانیا امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد. این رویداد به صورت زنده از شبکه‌ی ورزش پخش می‌شود و تماشای آن را به تمامی دوست‌داران دنیای خودرو قویا توصیه می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات