هیچ یک از تیم های فرمول یک علاقه ای به استفاده از پیشرانه هوندا ندارند

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر پیشرانه‌های مورد نیاز خودروهای مک لارن را در رقابت‌های فرمول یک را هوندا تامین می‌کند. اما طبق گفته‌ی این شرکت هیچ یک از تیم‌های دیگر این مسابقات برای فصل آتی و برای تامین پیشرانه‌ی مورد نیاز خود با هوندا وارد مذاکره نشده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حالی که هوندا با فروش پیشرانه‌های خود به یکی دیگر از تیم‌های رقابت‌های فرمول یک می‌تواند از لحاظ مالی سود زیادی بدست آورد و هزینه‌ی بیشتری صرف تحقیق و توسعه‌ کند، اما ظاهرا هیچ یک از تیم‌های این مسابقات حاضر به سفارش پیشرانه‌های این شرکت ژاپنی نیستند. 

یوسوکه هاسه‌گاوا مدیر بخشی موتوراسپرت هوندا اعلام کرده است که در حال حاضر پیشرانه‌های ساخت این شرکت به اندازه‌ای خوب نیستند که بتوانند سایر تیم‌ها را به استفاده از آن ترغیب کنند. وی در ادامه گفت:

من فکر می‌کنم که استفاده‌ی تیم دیگری از پیشرانه‌های هوندا، مزایای زیادی برای ما خواهد داشت. البته تامین پیشرانه‌های تیم دیگر کار و هزینه‌ی بیشتری را طلب می‌کند؛ اما قطعا به ما در توسعه‌ی نمونه‌های قدرتمند‌تر و مطمئن‌تر کمک شایانی می‌کند. اما باید واقع‌بین باشیم. در حال حاضر پیشرانه‌های ما به اندازه‌ی توانمند نیستند که نظر سایر تیم‌های فرمول یک را جذب کنند. 

هاسه‌گاوا پیش‌تر اعلام کرده بود چندین بروز رسانی در گرند‌پری‌های پیش‌رو در انتظار پیشرانه‌های هوندا است. این شرکت قصد دارد بهینه‌سازی‌های متعددی را در پیشرانه‌های خود اعمال کند و همچنین ضریب اطمینان آن‌ها را بالا ببرد. مدیر عامل بخش موتوراسپرت هوندا در این خصوص گفت:

ما پیش‌بینی می‌کنیم با بهبود و بروزرسانی پیشرانه‌های خود، چیزی نزدیک به ۰.۵ ثانیه سریع‌تر بشویم. البته این موضوع قطعی نیست اما ما باید بهتر بشویم.
مک لارن هوندا فرمول یک

هوندا برای فصل آتی رقابت‌های فرمول یک هنوز برنامه‌ی مشخصی ارایه نداده است که آیا نمونه‌ی جدید از پیشرانه را تولید خواهد کرد یا به بهبود نمونه‌ی فعلی می‌پردازد. یوسوکه هاسه‌گاوا در این خصوص گفت:

در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه‌ی ما به شدت در حال کار بر روی گزینه‌های موجود برای سال آتی هستند. بهبود نمونه‌ی فعلی یا تولید پیشرانه‌ای جدید، هر دو امکان دارند. اما نمی‌توانیم پیش از ماه آگوست برنامه‌ی خود را برای سال آتی با قطعتیت اعلام کنیم. البته نظر مهندسان مک‌لارن نیز در این خصوص تاثیر زیادی در برنامه‌ریزی‌های ما خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با عملکرد هوندا در ادامه‌ی رقابت‌های فرمول یک چیست؟ آیا اتحاد این شرکت با مک‌لارن را برای فصل آتی مثبت پیش‌بینی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات