پیش نمایش گرندپری اتریش 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مسابقات فرمول یک ۲۰۱۶ در نهمین مرحله‌ی خود امروز در کشور اتریش و پیست ردبول راس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. برای اطلاع از عملکرد راننده‌ها در دورهای زمان‌گیری و جایگاه‌ آن‌ها هنگام آغاز مسابقه، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مسابقات فرمول یک امروز در ایستگاه نهم در کشور اتریش برگزار می‌شود. گرندپری اتریش بیش از ۵۰ سال است که میزبان مسابقات فرمول یک است. سال گذشته لوئیس همیلتون موفق به کسب عنوان قهرمانی در این گرندپری شد. حال این راننده‌ی مطرح انگلیسی تیم مرسدس بنز در دور‌های زمان‌گیری روز گذشته نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود داشت و پل پوزیشن را تصاحب کرد. همیلتون پس از بروز مشکلات در گرندپری باکو و انتقاد‌های گسترده علیه وی در خصوص عدم تمرکز مناسب، روز گذشته در آخرین مرحله از دور‌های زمان‌گیری با اختلاف فوق‌العاده‌ی نیم ثانیه‌ای نسبت به رزبرگ هم‌تیمی خود در جایگاه اول قرار گرفت. نیکو رزبرگ که در جایگاه دوم قرار داشت، به دلیل بروز مشکل در گیربکس و تعویض آن، با جریمه‌ی نزول ۵ پله‌ای در جایگاه شروع مسابقه مواجه شد و امروز از مکان هفتم استارت می‌زند.

گرندپری اتریش فرمول یک

عملکرد رانندگان تیم فورس ایندیا که در گرند‌پری‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده، در دور زمان‌گیری گرندپری اتریش نیز به موفقیت خود ادامه دادند. نیکو هالکنبرگ راننده‌ی جوان این تیم در دور سوم موفق به ثبت رکورد ۱:۰۹:۲۸۵ شد و با توجه به جریمه‌ی رزبرگ، امروز از مکان دوم مسابقه را آغاز می‌کند. سباستین فتل راننده‌ی مطرح تیم فراری نیز با ثبت زمان ۱:۰۹:۷۸۱ رده‌ی چهارم را به خود اختصاص داد اما او نیز همانند رزبرگ به دلیل تعویض گیربکس با جریمه‌ی پنج رده‌ای مواجه شد.

گرندپری اتریش فرمول یک

اما نکته‌ی جالب دور زمان‌گیری گرند‌پری اتریش، آغاز باران در اواسط مرحله‌ی دوم بود. جایی که اکثر راننده‌ها به دلیل عدم برخورداری از لاستیک مناسب تصادف کردند. تصادف شدید دنیل کویات نیز گواه این مدعی است.

گرندپری اتریش فرمول یک

در حالی که اکثر راننده‌ها پس از آغاز باران با مشکل روبرو شدند، جنسن باتن که به استراتژی عالی در انتخاب لاستیک شهرت دارد، با انتخاب لاستیک مناسب پیش از آغاز باران، زمان بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و در رده‌ی پنجم قرار گرفت. با وجود جریمه‌های رزبرگ و فتل، باتن امروز از مکان سوم مسابقه را استارت می‌زند. کیمی رایکونن و دنیل ریکیاردو نیز پس از باتن در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

در ادامه می‌توانید آمار کامل عملکرد راننده‌ها را در دور‌های زمان‌گیری گرندپری اتریش ۲۰۱۶ مشاهده کنید.

گرندپری اتریش فرمول یک

گرندپری اتریش امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات