اعتراض گسترده رانندگان فرمول یک به محدودیت مکالمات رادیویی

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مشکلات به وجود آمده در گرندپری باکو برای رانندگان فرمول یک و عدم امکان کمک مهندسان تیم‌ها به دلیل قوانین محدودکننده‌ی مکالمات رادیویی، برخی از راننده‌های مطرح این مسابقات به این شرایط اعتراض کردند و بازبینی قوانین موجود را خواستار شدند. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکشنبه و در جریان گرندپری باکو مشکلاتی برای تنظیمات خودروها به وجود آمد که به راحتی با کمک مهندسان تیم‌ها قابل حل بود. اما به دلیل قوانین محدود کننده‌ی مکالکات رادیویی بین راننده‌ها و گاراژ، مهندسان قادر به راهنمایی راننده نبودند. بدین ترتیب با بروز مشکلات به خصوص برای لوئیس همیلتون، قوانین برای اولین بار تحت انتقاد گسترده‌ی تمامی رانندگان قرار گرفت. 

توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز در خصوص مشکلات پیش آمده برای همیلتون در گرندپری آذربایجان گفت: 

مشکل از یکی از کلید‌ها بود که در موقعیت اشتباهی قرار گرفته بود. با این حال در سرعت ۳۰۰ کیلومتر تمرکز و بررسی تمام کلید‌های روی فرمان کار ساده‌ای نیست.

طبق اعلام مرسدس بنز در طول مسابقه مشکل مشابهی برای رزبرگ نیز به وجود آمده بود که وی موفق به حل آن شده بود. پیشتاز فعلی رقابت‌های فرمول یک در این خصوص گفت:

من افت توان پیشرانه را حس کردم و با بررسی سریع تنظیمات خودرو مشکل را متوجه شده و آن را حل کردم.
لوئیس همیلتون فرمول یک

اما لوئیس همیلتون دیگر راننده‌ی مرسدس بنز موفق به حل این مشکل نشد. برخی از کارشناسان سبک زندگی همیلتون که سرشار از تفریح و شرکت در مراسم‌های مختلف را در برابر تمرکز بالای رزبرگ روی مسابقات حتی در زمان‌های استراحت، دلیل عدم موفقیت راننده‌ی بریتانیایی مرسدس بنز در حل مشکل خود عنوان کردند. با این حال همیلتون در توصیف شرایط خود در گرندپری باکو گفت:

مهم نیست چقدر در رابطه با سیستم‌های الکتریکی خودرو مطالعه کرده و با آن آشنا بوده باشم. هیچ راهی برای من وجود نداشت تا مشکل را متوجه شده و آن را حل کنم. من تمام مدت به فرمان نگاه می‌کردم که البته این کار در طول مسابقه امری خطرناک است. قوانین فرمول یک در این خصوص باید مورد بازنگری قرار بگیرند. 

اما لوئیس همیلتون در این خصوص تنها راننده‌‌ای نیست که قوانین موجود را مضحک می‌داند. نیکی لادا مدیر عامل تیم مرسدس بنز نیز با وی هم‌عقیده است. سباستین فتل راننده‌ی مطرح تیم فراری نیز محدودیت‌های رادیویی را یک «جوک» نامیده و فرناندو آلونسو نیز نظر مشابهی در این خصوص دارد. در نهایت نیز باید به کیمی رایکونن، راننده‌ی نام آشنای فراری اشاره کرد که در طول گرندپری باکو به مشکل مشابهی با همیلتون برخورد کرد و نتوانست از کمک مهندسان تیم خود بهره ببرد. وی نیز قوانین جدید مکالمات رادیویی را احمقانه توصیف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات