پیش نمایش گرندپری باکو 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات فرمول یک ۲۰۱۶ در هشتمین مرحله‌ی خود امروز در شهر باکو آذربایجان راس ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود. باکو برای اولین بار میزبان خودروهای فرمول یک خواهد بود که این موضوع به جذابیت رویداد امروز بیش از پیش می‌افزاید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا پیش‌نمایش کاملی از گرندپری باکو به همراه بررسی عملکرد رانندگان در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری داشته باشیم.
تبلیغات

 گرندپری باکو یکی دیگر از پیست‌های خیابانی مسابقات فرمول یک است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میزبان هیولاهای این رقابت‌ها خواهد بود. نکته‌ی جالب این پیست سرعت میانگین بسیار بالای خودروها در آن است که با توجه به خیابانی بودن آن، امکان وقوع تصادف را افزایش می‌دهد؛ به این موضوع نداشتن تسلط رانندگان به پیست را نیز بیافزایید تا متوجه رقابت جذاب امروز شوید. تصادف لوئیس همیلتون، دنیل ریکیاردو، سرجیو پرز گواه این مدعی است.

گرندپری باکو 2016

اما در دورهای زمان‌گیری این نیکو رزبرگ بود که موفق به ثبت بهترین زمان شد. راننده‌ی جوان و آلمانی مرسدس بنز رکورد ۱:۴۲:۷۵۸ را در مرحله‌ی سوم زمان‌گیری از خود به جای گذاشت. وی در مرحله‌ی دوم نیز موفق به ثبت زمان ۱:۴۲:۵۲۰ شده بود که سریع‌ترین زمان ثبت شده در این پیست است. پس از رزبرگ سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا موفق به طی پیست در مدت زمان ۱:۴۳:۵۱۵ شد. اما او به دلیل تصادف و تعویض گیربکس خود، با جریمه‌ی نزول پنج پله‌ای در جایگاه آغاز مسابقه روبرو شد و رویداد امروز را از مکان هفتم آغاز می‌کند.

پس از رزبرگ در جایگاه اول، ریکیاردو از مکان دوم گرندپری باکو را آغاز خواهد کرد. راننده‌ی اول ردبول موفق به ثبت زمان ۱:۴۳:۹۹۶ در دور‌های زمان‌گیری شد. اما نکته‌ی جالب رکورد برابر سباستین فتل با ریکیاردو است. با این حال به دلیل عملکرد بهتر ریکیاردو در زمان‌گیری Q2 و Q1، فتل از جایگاه سوم مسابقه را آغاز خواهد کرد. رایکونن هم‌تیمی فتل نیز با ثبت زمان ۱:۴۴:۲۶۹، رویداد امروز را از مکان چهارم آغاز خواهد کرد. رایکونن اخیرا با انتقادات گسترده‌ای مواجه است و شایعات زیادی در خصوص جدایی وی از فراری در پایان فصل به گوش می‌رسد. حال وی در صورتی که مانند بازه‌ی ابتدایی فصل، عملکرد خوب خود در دور‌های زمان‌گیری را در مسابقه‌ی اصلی نیز ادامه دهد، می‌تواند مجددا خودی نشان داده و ثابت کند که هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گرندپری باکو 2016

پس از کیمی رایکونن نیز فیلیپه ماسا، دنیل کویات، واتری بوتاس و مکس وشتاپن مسابقه را آغاز خواهند کرد. اما نکته‌ی جالب دور‌های زمان‌گیری، تصادف لوئیس همیلتون در پیچ ۱۱ پیست بود. بدین ترتیب قهرمان سال گذشته و دو گرند‌پری اخیر مسابقات فرمول یک، امروز از جایگاه دهم استارت خواهد زد. فرناندو آلونسو راننده‌ی مطرح مک‌لارن که در مرحله‌‌ی اول زمان‌گیری عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته بود، در Q2‌ و Q3 رکورد‌های خوبی ثبت نکرد. راننده‌ی شماره ۱۴ مسابقات فرمول یک از جایگاه ۱۴ مسابقه‌ را آغاز خواهد کرد. خودروهای مک‌لارن که عملکرد رو به رشدی را در این فصل پیش گرفته بودند، در دو گرندپری اخیر نمایشی ناامید کننده نشان دادند و این مساله باعث عصبانیت آلونسو در گرندپری کانادا شد. حال باید به انتظار نشست و دید که آیا قهرمان دو دوره از رقابت‌های فرمول یک آیا در انتهای فصل از مک‌لارن جدا خواهد شد یا مجدد به این تیم اعتماد خواهد کرد.

گرندپری باکو 2016

در ادامه می‌توانید جدول کامل عملکرد رانندگان را در دور‌های زمان‌گیری گرندپری باکو ۲۰۱۶ مشاهده کنید.

گرندپری باکو 2016

گرندپری باکو ۲۰۱۶ امروز راس ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد و این رویداد به طور مستقیم از شبکه‌ی ورزش پخش خواهد شد. تماشای این مسابقه‌ی جذاب را به تمامی دوستداران مسابقات اتومبیلرانی قویا توصیه می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات