پیشرانه توانمند رنو دلیل موفقیت وشتاپن در رقابت با رزبرگ

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کریستین هورنر پس از گرندپری مجارستان و رقابت جذاب‌ دور‌های پایانی نیکو رزبرگ و مکس وشتاپن، اعلام کرد که دلیل موفقیت وشتاپن برای دفاع از جایگاه خود، پیشرفت زیاد پیشرانه‌های رنو نسبت به گذشته است. ردبول سال‌ها است که از پیشرانه‌های ساخت رنو در رقابت‌های فرمول یک استفاده می‌کند.
تبلیغات

مرسدس بنز در سالیان گذشته به دلیل پیشرانه‌های قدرتمند خود در رقابت‌های فرمول یک، به راحتی به عنوان قهرمانی دست می‌یافت. اما در سال جاری شرایط کمی متفاوت است و تیم آلمانی این رقابت‌ها سایه سنگین فراری و ردبول را روی خود احساس می‌کند. 

سال گذشته پیشرانه‌های ساخته شده‌ی رنو به قدری ضعیف بودند که هر دو خودروی ردبول در گرندپری کانادا لپ شدند. اما شرایط در سال جاری کاملا متفاوت است. شرکت مطرح فرانسوی موفق شد توان پیشرانه‌های خود را بهبود قابل توجهی دهد که این موضوع باعث موفقیت ردبول، یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی تنها به دلیل فاجعه‌ی پیت‌استاپ، در فصل کنونی رقابت‌های فرمول یک شده است.

کریستین هورنر در خصوص پیشرانه‌های رنو در سال جاری گفت:

در سال‌های پیش مهم نبود که رزبرگ کدام سمت را برای سبقت انتخاب کند؛ او به راحتی می‌توانست سایر رقبا را در گرد و خاک پشت خودروی خود قرار دهد. خودروهای ما در زمان‌گیری سال گذشته به طور میانگین ۱.۵ ثانیه کند‌تر از مرسدس بنز بودند. این در حالی است که این فاصله در سال جاری به ۰.۳ ثانیه رسیده است.
ردبول

اخیرا در گرندپری کانادا رزبرگ ۸ دور پایانی مسابقه را در تعقیب مکس وشتاپن بود و با وجود تلاش‌های گسترده، به دلیل پیشرانه‌ی خوب ردبول و مهارت وشتاپن موفق به عبور از وی نشد. 

هورنر در این خصوص ادامه داد:

کاری که وشتاپن در کانادا انجام داد به هیچ وجه نمی‌توانست سال گذشته انجام دهد.

فراری نیز در کانادا پیشرانه‌ها و توربو‌های ارتقا یافته‌ی خود را به کار برد که باعث شد خودروهای این تیم نیز در سطح مرسدس بنز قرار گیرد و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارند. مدیر تیم ردبول در این خصوص نیز گفت که ممکن است فراری در حال حاضر در برخی پیست‌‌ها سریع عملکرد بهتری داشته باشند اما به زودی ما این فاصله را جبران کرده و قدرت بیشتری از خود به نمایش خواهیم گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات