پیش نمایش گرندپری موناکو فرمول یک

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک امروز ششمین مرحله‌ی خود را پشت سر خواهد گذاشت. شهر موناکو و پیست خیابانی آن، امروز ساعت ۱۶:۳۰ میزبان خودروهای فرمول یک خواهد بود. با زومیت همراه باشید تا از جایگاه رانندگان برای آغاز این مسابقه مطلع شوید.
تبلیغات

گرندپری موناکو را می‌توان از جذاب‌ترین مراحل فرمول یک دانست. پیچ‌های پیاپی در خیابان‌های این شهر، باعث شده است تا مهارت رانندگان به کلیدی‌ترین عامل موثر در این گرند‌پری تبدیل شود. به همین دلیل عموما تصادفات زیادی را در این پیست شاهد هستیم. برخورد مکس وشتاپن راننده‌ی تیم ردبول و قهرمان گرندپری اسپانیا در دورهای تمرینی و زمان‌گیری با کنار پیست، گواه این مدعی است. ردبول شاسی خودروی راننده‌ی جوان خود را به دلیل تصادف سنگین صورت گرفته، تعویض خواهد کرد و این مسئله به معنی استارت مسابقه برای وشتاپن از رده‌ی انتهایی خواهد بود. 

گرندپری موناکو فرمول یک

اما در طرف دیگر دنیل ریکیاردو هم‌تیمی وشتاپن با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود موفق شد تا با ثبت زمان ۱:۱۳:۶۲۲، پل‌پوزیشن (جایگاه اول برای استارت مسابقه) را بدست آورد. کریستین هورنر مدیر ردبول نیز پس از دور‌های زمان‌گیری به ستایش عملکرد راننده‌ی اول تیم خود پرداخت. پس از ریکیاردو، راننده‌های مرسدس بنز، نیکو رزبرگ و لوئیس همیلتون با رکوردهای ۱:۱۳:۷۹۱ و ۱:۱۳:۹۴۲ در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. البته پس از فشار زیادی که رزبرگ و همیلتون به خودروهای خود آوردند، مرسدس بنز مشکلات فشار سوخت ناشی از دمای بیش از حد پیشرانه را گزارش کرد و قطعا در این خصوص هشدارهای لازم را به رانندگان خود انتقال خواهد داد.

گرندپری موناکو فرمول یک

رانندگان فراری نیز طبق سنت چند سال اخیر پس از رانندگان مرسدس بنز قرار گرفتند. سباستین فتل از جایگاه چهارم و کیمی رایکونن از جایگاه ششم مسابقه را آغاز خواهند کرد. اما نکته‌ی جالب توجه دور‌های زمان‌گیری گرندپری موناکو، قرار گرفتن نیکو هالکنبرگ راننده‌ی آلمانی تیم فورس ایندیا است که با ثبت رکورد ۱:۱۴:۷۲۶ از مکان پنجم مسابقه را آغاز خواهد کرد. در نهایت نیز باید به عملکرد متوسط تیم‌های مک‌لارن و ویلیامز اشاره کرد که علی‌رغم بهره بردن از رانندگان با تجربه، موفق به کسب مکان خوبی برای آغاز مسابقه نشدند.

در ادامه می‌توانید عملکرد رانندگان و تیم‌های فرمول یک را در دور‌های زمان‌گیری مشاهده کنید.

گرندپری موناکو فرمول یک

گرندپری موناکو فرمول یک امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد. متاسفانه تا بدین لحظه شبکه‌ی ورزش برنامه‌ای مبنی بر پخش زنده‌ی این رویداد نداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات