احتمال برگزاری مجدد مسابقات فرمول یک در پیست نوربرگ رینگ

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خبرها حاکی از آن است که احتمالا از سال آینده شاهد برگزاری مجدد مسابقات فرمول یک در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ باشیم. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مسابقات گرندپری آلمان از سال ۲۰۱۳ دیگر در پیست نوربرگ‌رینگ برگزار نشد؛ دلیل عدم برگزاری این مسابقات در آن زمان وجود مشکلات مالی پیست عنوان شد. اما میلیاردر روسی ویکتور خاراتونین که در سال ۲۰۱۴ بخش اعظم سهام نوربرگ‌رینگ را خریداری کرد، حالا قصد دارد با افزایش سهم خود از این پیست به این مشکلات مالی پایان داده تا بتواند دوباره مسابقات گرندپری فرمول یک را به این پیست بازگرداند. وی امیدوار است بتواند از سال ۲۰۱۷ میزبانی مسابقات فرمول یک را در نوربرگ‌رینگ عهده دار باشد.

بر اساس خبری که در نشریه‌ی فوربز روسیه منتشر شده است ویکتور خاراتونین مالک ۸۰ درصد سهام پیست نوربرگ‌رینگ بود و در هفته‌های گذشته با خرید بخش دیگری از سهام این پیست سهم خود را به ۹۹ درصد افزایش داده است. با توجه به حادثه ای که در سال ۲۰۱۵ در پیست اتفاق افتاد و در آن یک تماشاگر کشته شد، قرار شده است تا بخش زیادی از این پول صرف ایمن سازی بیشتر بیست شود. در پی بروز آن حادثه که در ماه مارس ۲۰۱۵ به وقوع پیوست، مسئولان پیست نوربرگ‌رینگ محدودیت‌های سرعت را در بخش‌هایی از پیست اعمال کردند، البته همگی این محدودیت ها در ماه گذشته لغو شدند.

برنی اکلستون مدیر فرمول یک از سال ۲۰۱۳ برگزاری مسابقات گرندپری آلمان را در پیست نوربرگ‌رینگ به دلیل مشکلات مالی این پیست متوقف کرده است. حال خاراتونین تضمین کرده است که با مدیریت جدید، دیگر پیست نوربرگ‌رینگ از ثبات مالی بیشتری برخوردار خواهد بود و می‌توان برای برگزاری مسابقات فرمول یک سال ۲۰۱۷ روی آن‌ها حساب باز کرد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات