
مک لارن (McLaren) با ارتقای جدیدی در پیشرانهها توسط هوندا، پا به گرندپری بارسلونا خواهد گذاشت. این تیم امیدوار است با تغییراتی که بر روی خوروهایش انجام میدهد بتواند پیست بارسلونا را که پیست خانگی فرناندو آلونسو نیز محسوب میشود، با امتیاز پشت سر بگذارد.
پس از گرندپری روسیه مکلارن ادعا کرد سرعت خودروهای این تیم در صورت عدم اتخاذ استراتژی حفظ سوخت، با سرعت خودروهای تیم ویلیامز برابری میکرد. این حرفهای جسورانهی اریک بولیر (Eric Boullier) رئیس بخش مسابقات مکلارن است. حتی با توجه به این موضوع که پیشرانههای هوندا نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است، جایگاه چهارم و پنجم خودروهای ویلیامز در گرندپری روسیه، برای مکلارن بسیار جاهطلبانه خواهد بود.
با این حال بولیر گفت:
مکلارن برای گرندپری اسپانیا ارتقای چشمگیری روی خودروهایش خواهد داشت. گرندپری موناکو برای تیم ما راحتتر خواهد بود و ما در آن قدرت رقابت بیشتری خواهیم داشت؛ اما در خصوص بارسلونا پیشبینی نمیتوانم بکنم.
پیست بارسلونا نسبت به موناکو که پیستی خیابانی است، از مسیرهای مستقیم و سرعت میانگین بالاتری برای خودروها برخوردار است. در همین راستا به دلیل قدرت کمتر پیشرانههای هوندا نسبت به نمونههای مرسدس بنز، فراری و ردبول و در عین حال چسبندگی و نیروی رو به پایین خوب خودروهای مکلارن، پیست خیابانی موناکو شرایط رقابتیتری نسبت به بارسلونا برای این تیم خواهد داشت.
به گزارش اتواسپرت (Autosport) هر دو رانندهی مکلارن در خصوص آیندهی این تیم اطمینان خاطر دارند. به خصوص در مورد پیست موناکو که با وجود اختلاف زیاد این تیم با سایر تیمها در سال گذشته، مکلارن موفق به کسب امتیاز در این گرندپری شد.
جنسن باتن (Jenson Button) رانندهی دوم مکلارن - هوندا در این خصوص گفت:
در این مقطع از سال نسبت به سال گذشته ما امتیاز خیلی بیشتری کسب کردیم و این برای تیم بسیار خوب است. مسابقهی بعدی در بارسلونا با توجه به سرعت میانگین بالای پیستل هنوز هم برای ما کمی دشوار خواهد بود، اما در گرندپری موناکو ما به کسب چند امتیاز خوب امیدواریم.
اما فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) کمی خوشبینتر از هم تیمی خود باتن است و شانس بیشتری برای تیم خود در اسپانیا قائل است. آلونسو گفت:
ما پتانسیل کسب نتایج خوب را داریم و خودروهای ما با بروزرسانیهای انجام شده برای مسابقات پیش رو مثل بارسلونا و موناکو، سازگارتر شدهاند.
سال گذشته در بارسلونا هیچ کدام از رانندههای تیم مکلارن مسابقه را در بین ۱۰ نفر اول به پایان نرساندند (آلونسو از مسابقه خارج شد و باتن در رده 16 قرار گرفت). اما با توجه به کارایی بهبود یافتهی پیشرانههای هوندا نسبت به سال گذشته، نتایج به دست آمده برای مکلارن و ارتقای جدید خودروهای این تیم، بهبود عملکرد تیم مکلارن-هوندا در بارسلونا و موناکو دور از انتظار نیست.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.