فراری از پیشرانه‌ جدیدی در گرندپری روسیه استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری در حال آماده‌سازی اولین بروزرسانی عمده، برای پیشرانه‌ی خودروی فرمول یک خود است. این بروزرسانی برای گرندپری روسیه انجام خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات پیشرانه‌ی جدید فراری، بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

فراری با وجود عملکرد خوب در سه گرندپری ابتدایی سال جاری و قرارگیری در بین سه تیم اول، برای رویداد بعدی مسابقات فرمول یک ارتقای پیشرانه‌ی خودرو‌های خود را برنامه‌ریزی کرده است. پیش از این سباستین فتل در گرندپری بحرین با مشکل پیشرانه‌ مواجه شده و در حال حاضر از دومین پیشرانه استفاده می‌کند. شرکت مطرح خودروسازی مارانلو در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از سومین پیشرانه‌ی مجاز در مسابقات امسال می‌کند.

طبق اخبار منتشر شده، فراری موفق به افزایش توان خروجی پیشرانه‌ها شده است تا بتواند فاصله‌ی موجود در بخش قوای محرکه‌ را با مرسدس بنز از بین ببرد. پیش‌بینی می‌شود سباستین فتل و کیمی رایکونن هر دو از این پیشرانه‌ی جدید در گرندپری روسیه بهره خواهند برد. 

هر راننده در هر فصل از مسابقات فرمول یک تنها مجاز به استفاده از پنج پیشرانه است. در همین راستا تصمیم فراری برای سباستین فتل که از سومین پیشرانه‌ی مجاز در چهارمین دور مسابقات فصل جاری استفاده خواهد کرد، تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال به احتمال قوی فراری برای اعمال فشار کمتر به پیشرانه‌های جدید خود، در دورهای تمرینی از نمونه‌های قدیمی‌ در خودروهای خود استفاده خوهد کرد. هم‌چنین در برخی گرند‌پری‌ها اعم از موناکو و سنگاپور که توان تولیدی پیشرانه در اولویت قرار ندارد، این تیم از پیشرانه‌های قدیمی خود بهره خواهد برد. اما توان پیشرانه در گرندپری روسیه به دلیل وجود مسیر‌های مستقیم و طولانی، از اهمیت زیادی برخوردار است و فراری می‌تواند به واسطه‌ی این بروزرسانی فاصله‌ی امتیازی خود را با مرسدس بنز کاهش دهد. 

فراری فرمول یک

پیش‌تر در گرندپری چین، سرجیو مارکیونه مدیر عامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر، از آمادگی فراری برای بروزرسانی برخی از تجهیزات خودرو‌های فرمول یک خود خبر داد. وی طی مصاحبه‌ای گفت:

عملکرد فراری در فصل جاری راضی‌کننده است؛ با این حال باید همواره برای پیشرفت تلاش کنیم و خودروی و تجهیزات جدید خود را بهتر بشناسیم. ما برنامه‌‌ریزی بلندی برای توسعه‌ی خودرو‌های خود داریم. از این موضوع نیز به خوبی آگاه هستیم که مرسدس بنز به طور پیوسته در حال ارتقای پیشرانه‌های خود است. به همین دلیل راه سختی را برای شکست این تیم پیش‌رو داریم.

دور چهارم مسابقات فرمول یک، ۱۲ اردیبهشت در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از نظر شما فراری در نهایت می‌تواند به حکمرانی مطلق مرسدس بنز در زمینه‌ی پیشرانه‌های قدرتمند پایان بدهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات