مادربوردهای سری 9 گیگابایت، با سرعت بیش از یک گیگابایت در ثانیه، اوایل خردادماه روانه بازار کشور می‌گردد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مادربوردهای سری 9 گیگابایت به زودی وارد بازار کشور خواهند شد. شاید بد نباشد با برخی ویژگی‌های مهم این مادربوردهای قدرتمند مجهز به پردازنده‌های هسول اینتل و پورت‌های متنوع آنها بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

شرکت گیگابایت در حال معرفی نسل جدید مادربوردهای خود موسوم به سری 9 است و هر روز مشخصات جدیدی از این سری را منتشر می کند. یکی از این اطلاعات پشتیبانی تمامی مادربوردهای سری Z و بیشتر مادربوردهای سری H گیگابایت از درگاه SATA Express است. این درگاه که به نوعی نسل چهارم SATA به شمار می رود قادر به جابجایی داده ها با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه می باشد. در نسل های قبلی معمولا درگاه های پر سرعت، تنها روی مادربوردهای گران قیمت تعبیه می شد که کاربری های حرفه ای داشتند. اما از آنجایی که حجم انواع فایل های چند رسانه ای و نرم افزاری روز به روز در حال افزایش می باشد، گیگابایت تصمیم بر این گرفته است که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا را در اختیار تمامی کاربران خود قرار دهد.

مادربوردهای سری 9 گیگابایت که در اوایل خرداد ماه در کلیه بازارهای داخلی کشور عرضه خواهند شد، قابلیت پشتیبانی از پردازنده های Haswell و Haswell Refresh را دارند و از این رو از راندمان و کارایی بسیار بالایی برخوردارند. همچنین اضافه شدن امکاناتی از جمله SATA Express به این امر کمک شایانی خواهد کرد تا حتی کاربران عادی که از رایانه‌های میان رده استفاده می کنند نیز بتوانند از بالاترین سطح امکانات بهره مند شوند. طبق گفته گیگابایت، مادربوردهای سری 9 این شرکت در سیزده مدل با گارانتی آواژنگ در ایران موجود خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات