بوئینگ در حال ساخت یک تلفن‌هوشمند منهدم شونده برای کاربردهای امنیتی است

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، دارپا و آی‌بی‌ام در حال توسعه تراشه‌هایی بودند که قابلیت انهدام خود را دارند. گویا این حوزه طرفداران دیگری نیز دارد، چراکه بوئینگ نیز در حال تولید محصولاتی در این حوزه است. براساس مستندات موجود در FFC، گویا کمپانی بوئینگ درصدد ساخت یک تلفن‌هوشمند است که قابلیت انهدام خود را دارا است. براساس اطلاعات ارائه شده این تلفن‌هوشمند در صورتی که دستکاری شود، قادر است تا داده‌ها و نرم‌افزار خود را پاک کند.
تبلیغات

این تلفن‌هوشمند که Black نام گرفته است، مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بوده و همانطور که اشاره شد می‌تواند داده‌های ذخیره شده را در صورتی که توسط افراد مورد دستکاری و کنکاش قرار گیرد، از بین ببرد. این تلفن‌هوشمند با استفاده از اپوکسی که یک ماده‌ی بسیار مقاوم است و همچنین پیچ‌های ضد خرابکاری، مقاوم‌سازی شده‌ است. درصورتی که فردی درصدد بازکردن ساختار این تلفن‌هوشمند باشد، تلفن‌هوشمند سریعا داده‌های حساس و نرم‌افزار مورد استفاده در تلفن‌هوشمند را از بین می‌برد.

افرادی که علاقمند به داشتن چنین محصولی هستند، نباید زیاد امیدوار باشند، چراکه بوئینگ این تلفن‌هوشمند را برای مقامات امنیتی و سرویس‌های جاسوسی توسعه داده است. این تلفن‌هوشمند برای ذخیره‌ی امن گفتگوهای تلفنی و داده‌های کارمندان امنیتی در تلفن‌هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بوئینگ همچنین برای حفظ موارد امنیتی اطلاعات مربوط به این تلفن‌هوشمند را که حاوی مشخصات فنی و همچنین پروسه‌ی ساخت آن است، ارائه نخواهد کرد. همچنین مشتریان این تلفن‌هوشمند نیز تعهدی را مبنی بر عدم افشای مشخصات و اطلاعات این محصول به امضا خواهند رساند.

در مورد مشتریان این محصول نیز گمانه‌زنی‌های مختلفی انجام شده است که از جمله‌ی کمپانی‌های مورد نظر می‌توان به دپارتمان دفاع ایالات متحده اشاره کرد که پیش از این نیز در سایر زمینه‌ها و محصولات از مشتریان همیشگی بوئینگ بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات