شایعات حکایت از عرضه‌ی آیفون 6 با سنسور 10 مگاپیکسلی و لنز‌ قابل تعویض دارد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند تا زمان عرضه‌ی نسل بعدی تلفن‌هوشمند اپل زمان زیادی باقی مانده است، اما انتشار شایعات آغاز شده و هر روز شاهد انتشار شایعات جدیدی در مورد ویژگی‌های نسل بعدی آیفون هستیم. مطمئنا سال 2014 شاهد عرضه‌ی محصولاتی جالبی از سوی اپل خواهیم بود که عرضه‌ی دو تلفن‌هوشمند در سایز‌های مختلف به‌همراه ساعت‌هوشمند این کمپانی یکی از موارد قابل توجه است.
تبلیغات

از جمله شایعات مطرح شده می‌توان به استفاده از یک تراشه‌ی قوی‌تر، صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر و همچنین بهره‌گیری از حافظه‌ی داخلی بیشتری اشاره کرد که هیچ‌یک رسما تایید نشده است. یکی از جذاب‌ترین شایعاتی که اخیرا مطرح شده، استفاده از یک سنسور 10 مگاپیسکلی یا بیشتر با حداکثر دیافراگم f/1.8 در دوربین آیفون 6 است که از قابلیت تعویض لنز برخوردار می‌باشد.

نام JSR که یک کمپانی ژاپنی است، برای تولید این لنز‌های قابل تعویض که از جنس رزین هستند، مطرح شده است. استفاده از دو لنز و قابلیت تعویض لنز در محصولات اپل تا حدود محتمل است، چراکه اخیرا این کمپانی دو پتنت مربوط به فناوری تعویض لنز را به ثبت رسانده است، از‌این رو می‌توان امکان تعویض لنز را در آیفون 6 متصور بود. تعویض لنز و فناوری مورد استفاده در دوربین‌ تعبیه شده در نسل بعدی آیفون، به معنای ضعف قدرت تصویربرداری محصول کنونی اپل، یعنی آیفون 5S‌ نیست، اما این محصول باید در مقابل رقبایی همچون جی 2 حرفی برای گفتن داشته باشد. به‌طور قطع افزایش رزولوشن تصویربرداری دوربین نمی‌تواند دلیلی برای بالا رفتن کیفیت تصویربرداری دوربین باشد، اما استفاده ار یک سنسور با دیافراگم f/1.8 می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در ثبت تصاویر بی‌بدیل داشته باشد.

باید در نظر داشت که تمامی این اخبار در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و هیچ‌یک از موارد مطرح شده رسما مورد تایید واقع نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات