آیا اپل فروش بیش از 50 میلیون دستگاه را در سه‌ماهه‌ی آخر سال 2013 تجربه کرده است؟

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در روزهای آتی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال مالی جاری معادل سه ماهه آخر سال 2013 میلادی را منتشر خواهد کرد. تحلیل‌گران وال‌استریت با مدنظر قراردادن تمامی شواهد و فاکتورهای دخیل، به محاسبه‌ی میزان فروش تعداد آیفون‌هایی پرداخته‌اند که اپل موفق شده تا در سه‌ماهه‌ی آخر سال 2014 به فروش برساند.
تبلیغات

تعداد آیفون‌های به فروش رفته در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی جاری، یک سوال 64 میلیارد دلاری است! آیا شما نیز قادرید تا تعداد آیفون‌های به‌فروش رفته توسط اپل را در سه‌ماهه ی آخر سال 2013 حدس بزنید؟

شاید یکی از مهم‌تریم سوال‌ها در دنیای تلفن‌های‌هوشمند یافتن تعداد تلفن‌های‌هوشمندی باشد که اپل در بازه‌های زمانی خاص به‌فروش می‌رساند. لازم به ذکر است که آمار مربوط به آیفون‌های به فروش رفته در سه ماهه پایانی سال 2013 شامل قرارداد اپل با چاینا موبایل نمی‌شود. همانطور که می‌دانید اپل و چاینا موبایل، پس از مذاکره‌ای شش ساله به توافق رسیدند تا آیفون‌های اپل از طریق چاینا-موبایل در اختیار 763 میلیون کاربر این اپراتور قرار گیرند.

44 نفر از برترین تحلیل‌گران وال‌استریت در این پیش‌بینی به ارائه‌ی نقطه نظرات خویش پرداختند که 27 نفر از آن‌ها خود مشغول داد و ستد در نام‌آشناترین مراکز تجاری جهان هستند. براساس پیش‌بینی این تحلیل‌گران، اپل 55.3 میلیون دستگاه آیفون را فصل پایانی سال 2013 به فروش رسانده است. این عدد نشان‌دهنده‌ی رشدی 16 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است. در پیش‌بینی‌های انجام شده در باره میزان فروش آیفون در سه ماهه آخر سال، کارشناسان تحلیل‌های متفاوتی نداشته و تقریبا هم نظر بوده‌اند. براساس پیش‌بینی کارشناسان نوپا، اپل 57.1 میلیون آیفون به فروش رسانده است. این پیش‌بینی 3 میلیون دستگاه بیش‌تر از پیش‌بینی انجام شده از افراد حرفه‌ای شاغل در این زمینه است.

iPhoneChart

گروه تحلیلی فایزال‌کارا نیز فروش 59.73 میلیون دستگاه آیفون را در سه ماهه آخر سال پیش بینی کرده است. سال گذشته اپل خبر از فروش 47.79 میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه پایانی سال را داده بود. دو تن از کارشناسان دیگر با نام‌های پایپرجافرایز از جینی و پیترمیسک از جفریز نیز به ترتیب پیش‌بینی فروش 55.5 و 55 میلیون ایفون را داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات