احتمالا سامسونگ در Galaxy S5 فقط از اسکنر اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه‌نمایش، بهره خواهد برد

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعات بسیاری در خصوص استفاده از تکنولوژی اسکن اثر انگشت در پرچمدار بعدی سامسونگ به گوش می‌رسد. همچنین بسیاری خبرهای تأیید نشده نیز از احتمال فراتر رفتن سامسونگ از این محدوده و به کار گرفتن تکنولوژی پیشرفته‌تر اسکن چشم حکایت دارند. این کمپانی تاکنون فقط به تأیید این مسأله پرداخته است که سامسونگ استفاده از اسکنر چشمی را «مورد بررسی» قرار خواهد داد. در هر صورت، بنا بر گزارشی از The Korea Herald، گلکسی اس 5 تنها از یک سنسور اثر انگشت استفاده خواهد کرد؛ چرا که سنسور اسکن چشم در این مرحله بسیار ابتدایی و ناقص است.
تبلیغات

 بر اساس این گزارش، سامسونگ سنسور اثر انگشت را در زیر نمایشگر جایگذاری خواهد کرد تا بر خلاف حالتی که در آیفون 5s از این تکنولوژی استفاده شده است، کاربران بتوانند از طریق لمس صفحه‌نمایش به اسکن اثر انگشت خود بپردازند. اما در مورد اسکنر اثر چشمی، یک منبع ناشناس می‌گوید:

چه کسی دوست دارد برای تأیید هویت در مکان‌هایی نظیر سالن سینما، تخت‌خواب و یا هنگام رانندگی دستگاه خود را بالا آورده و نزدیک چشم خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش، یک منبع دیگر نیز می‌گوید که سامسونگ برای استفاده از تکنولوژی اسکن چشمی، مجبور خواهد بود که یک حسگر دوربین دیگر را نیز به دستگاه خود اضافه کند که باعث ضخامت بیشتر دستگاه خواهد شد. بنابراین احتمالا چنین چیزی را تا زمانی که کار بر روی گلکسی اس 6 و نوت 4 آغاز نشود، نخواهیم دید؛ آن زمان شاید بتوان امیدوار بود که دستگاه بتواند کاربر خود را با نگاه به صفحه شناسایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات