TSMC تولید تراشه‌ی مورد نیاز برای نسل بعدی آیفون را از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
آیفون 5S، پرچمدار اپل هنوز در چهار ماه ابتدایی عرضه قرار داد و حس‌گر اثرانگشت آن ویژگی نوینی است که وارد دنیای تلفن‌های‌هوشمند شده است، اما زمزمه‌هایی از نسل بعدی آن که در آیفون 6 به کار گرفته خواهد شد، به گوش می‌رسد.
تبلیغات

براساس گزارشی که امروز منتشر شده است، کمپانی‌تولید‌کننده نیمه‌هادی تایوان (TSMC) وظیفه‌ی تولید سیلیکون مورد نیاز برای حس‌گر اثر انگشت نسل بعدی آیفون را برعهده خواهد داشت. براساس این گزارش، TSMC تولید این تراشه را از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

انتظار می‌رود TSMC در ساخت این تراشه از لیتوگرافی 65 نانومتری بهره گیرد. برای بالا بردن کیفیت تولید این تراشه، TSMC خود وظیفه‌ی الصاق این تراشه به روی ویفر تولید تراشه را برعهده گرفته است. پیش‌تر این وظیفه برعهده‌ی یک کمپانی دیگر بود که با در اختیار گرفتن ملزومات آن وظیفه‌ی مونتاژ نهایی آن را برعهده گرفته بود.

کمپانی تایوانی TSMC، تراشه‌ی مورد نیاز برای سنسور اثر انگشت آیفون 5S اپل را نیز بر عهده دارد که در این پروسه رقبای دیگری همچون Xintec، China Wafer Level CSP و Advances Semiconductor Engineering را از میدان رقابت خارج کرده است. در سه‌ماهه‌ی سال جاری میلادی نیز این کمپانی تولید تراشه‌های نسل بعدی آیفون را با بهره‌گیری لیتوگرافی 20 نانومتری آغاز خواهد کرد. همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری میلادی خبری در مورد تولید تمامی تراشه‌های نسل بعدی آیفون توسط TSMC منتشر شد که نشان از پایان همکاری سامسونگ و اپل در مورد سخت‌افزار آیفون دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات