تصاویر شاسی فلزی منتسب به آیفون 6 منتشر شد [بروزرسانی]

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
در میان سیل عظیم پیش‌بینی‌ها و شایعات مربوط به نسل جدید تلفن‌هوشمند اپل که حکایت از بزرگ‌تر شدن صفحه‌ی نمایش نسل جدید آیفون دارند، دیروز تصاویری از یک شاسی فلزی مربوط به آیفون 6 منتشر شد. برخی از شایعات مطرح شده در روزهای اخیر حکایت از معرفی یک فبلت توسط اپل در اردیبهشت ماه سال آتی دارند.
تبلیغات

با توجه به تصاویر می‌توان شاسی فلزی مورد نظر می‌توان آن را میزبان یک صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی عنوان کرد.

این تصویر علاوه بر اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش، گویای باریک بودن آیفون 6 و ضخامت کم نسل بعدی تلفن‌هوشمند اپل است. براساس آخرین گمانه‌زنی‌ها، این تلفن‌هوشمند ضخامتی برابر با 6 میلی‌متر خواهد داشت و احتمالا اپل آن را آیفون ایر نام‌گذاری خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها خبر از عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند در شهریور ماه سال آتی دارند. اپل تلفن‌های هوشمند خود که شامل آیفون 5، 5S و 5C‌ در شهریور ماه سال‌های گذشته به بازار عرضه کرده است.

حال باید به انتظار عرضه‌ی محصول جدید اپل نشست.

بروزرسانی:

پس از انتشار تصاویری منتسب به شاسی فلزی آیفون 6، وب‌سایت macrumors با انتشار این تصویر و ارائه‌ی توضیحاتی در مورد این قاب، تعلق این تصویر به آیفون 6 را نفی کرد. در ادامه به بررسی عوامل مطرح شده توسط این وب‌سایت خواهیم پرداخت که می‌توان آن‌ها را نیز برهان‌های منطقی برای عدم قبول تعلق این تصاویر به آیفون 6 عنوان کرد.

  • همانطور که در تصویر نیز مشخص است، شاسی مورد نظر دارای سینی میانی است، که در نمونه‌های اولیه آیفون نیز مورد استفاده قرار گرفته و در شاسی آن‌ها نیز از این ساختار استفاده شده بود. این قسمت بدین منظور در شاسی تعبیه شده تا قطعات داخلی در پشت و روی آن قرار گرفته و شاسی پس از الصاق قطعات، داخل قاب اصلی قرار گیرد. اما اپل در آیفون 5 و نمونه‌های بعدی آیفون، به‌علت کاهش ضخامت تلفن‌های‌هوشمند خود، این قسمت یا به بیان بهتر سینی میانی را با هدف کاهش فضای مورد نیاز و باریک‌ کردن آیفون، حذف کرد و قطعات موجود را مستقیما به دیواره‌ی داخلی قاب وصل نموده و با این‌کار در فضای مورد نیاز به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کرد.
  •  اما نکته‌ی دیگری که تعلق این قاب به آیفون 6 کمرنگ‌تر از پیش می‌کند، در مورد مکان‌گیری جک هدفون نهفته است. با توجه به تصویر، می‌توان به این نتیجه رسید که مکان در نظر گرفته شده برای جک هدفون، در منتهی‌الیه سمت راست بالای بدنه‌ی گوشی است. با کاهش اندازه‌ی پورت لایت‌نینگ در آیفون 5، اپل به منظور سهولت استفاده از تلفن‌هوشمند خود در زمان اتصال هدفون به آن و ممانعت از افتادن سیم روی صفحه‌ی نمایش در حالی گوشی به پشت روی سطحی قرار گرفته است، جک هدفون را به پایین آیفون، یعنی محل قرار گیری آن در آیپادتاچ، انتقال داد که این تغییر مکان در نمونه‌های بعدی نیز حفظ شده است. از‌این‌رو به‌نظر نمی‌رسد آیفون با تغییر سیاست طراحی خود، دوباره مکان جک هدفون را تغییر دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات