Geeksphone، تلفن‌هوشمندی از سرزمین ماتادورها با چیپ اینتل و بوت دوگانه اندروید و فایرفاکس

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
Geeksphone تولید کننده‌ی اسپانیایی تلفن‌های هوشمند در محصول جدید خود از چیپ اتم اینتل مدل Z2560 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برد. این تلفن‌هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال آتی میلادی به بازار عرضه خواهد شد و مهمترین مزیت آن امکان بوت دوگانه سیستم‌عامل‌های اندروید و فایرفاکس است.
تبلیغات

 تلفن‌هوشمند Geeksphone با قابلیت بوت‌دوگانه عرضه خواهد شد، بطوریکه این تلفن‌هوشمند قابلیت استفاده از سیستم‌عامل فایرفاکس و همچنین اندروید را در یک ابزار ارایه می‌کند و مضاف براین از چیپ اینتل نیز استفاده خواهد کرد.

شاید Geeksphone‌ نام چندان مطرحی در صنعت تلفن‌هوشمند نباشد، اما اینتل باید از کوچکترین فرصت‌های به‌دست آمده نیز برای رخنه در بازار تلفن‌های هوشمند استفاده کند، بازاری که مملو از محصولات مبتنی بر معماری ARM است و پردازنده آن‌ها توسط تولیدکنندگانی همچون کوالکام، اپل، سامسونگ و برودکام تامین می‌شود.

Geeksphone هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و شکل ظاهری این تلفن‌هوشمند ارائه نداده است، اما این تولیدکننده‌ی اسپانیایی جزییات مربوط  به مشخصات سخت‌افزاری این تلفن‌هوشمند را منتشر کرده است. این تلفن‌هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 960 در 540 پیکسل از نوع IPS مجهز شده است. یک باتری 2,000 میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز این تلفن را تامین خواهد کرد. گیگس‌فون دارای دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED  است و از درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه ذخیره سازی پشتیبانی می‌کند.

یکی از اقدامات برجسته‌ی  Geeksphone‌ استفاده از سیستم‌عامل فایرفاکس است. فایرفاکس یک سیستم‌عامل تحت وب است و از این‌رو اپلیکیشن‌های آن نیز وابستگی کمتری به سخت‌افزار و در واقع پردازنده‌ی تلفن‌هوشمند دارند در نتیجه انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند.

اما در مقابل اندروید قرار گرفته است که اپلیکشن‌های توسعه داده شده برای آن به دلیل وابستگی به ماشین مجازی که براساس جاوا توسعه داده شده، مستقیما توسط پردازنده دستگاه پردازش می‌شوند. بسیاری از برنامه‌نویسان اندروید کلاس‌ها و کامپوننت‌های خاصی را توسعه داده‌اند که در سخت‌افزار‌های خاصی کار می‌کند. شاید در سال 2014 شاهد محصولات بیشتری با قابلیت بوت دوگانه اندروید و فایرفاکس و شاید هم ویندوز فون باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات