اپل در سال مالی 2014، 175 میلیون دستگاه آیفون 5S به فروش خواهند رساند!

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف آمار‌های گذشته در مورد فروش تلفن‌های هوشمند که نشان از رکود برای اپل داشت، گویا با عرضه‌ی آیفون 5S، ورق برای این شرکت برگشته است. براساس پش‌بینی جدید مایکل‌واکلی، تحلیل‌گر Canaccord Genuity، آیفون 5S اپل می‌تواند در سال مالی جاری فروش 175 میلیون دستگاه را تجربه کند، همچنین اپل سال مالی آینده را نیز با فروش 193 میلیون دستگاهی آیفون به پایان خواهد برد.
تبلیغات

این پیش‌بینی‌ها براساس احتمالات قبلی فروش تلفن‌های هوشمند اپل بنا نهاده شده‌اند که حکایت از فروش 171 میلیون دستگاهی آیفون 5S در سال مالی جاری دارد که 10 مهرماه سال آینده‌ی شمسی به پایان خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی قبلی حکایت از فروش 186 میلیون دستگاهی آیفون 5S در سال مالی 2015 میلادی دارد. واکلی این پیش‌بینی را براساس دو فاکتور انجام داده است.

براساس بررسی‌هایی که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کاناگورد جینویتی به انجام رسیده است، آیفون 5S لقب پرفروش‌ترین تلفن‌هوشمند در سراسر جهان را از آن خود کرده است، همچنین این تلفن هوشمند عنوان پرفروش‌ترین تلفن‌هوشمند را نیز میان چهار اپراتور فعال در ایالات متحده کسب نموده است. علاوه بر موارد ذکر شده، امروز گزارشی توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت منتشر شد که آیفون 5S را به‌عنوان پرفروش‌ترین تلفن‌هوشمند در ماه اکتبر یعنی از نه مهر تا نه آبان ماه در سراسر جهان اعلام کرده است. اپل موفق شده است تا با افزایش روزافزون تولید تلفن‌‌هوشمند آیفون 5S، به نیاز‌ بالای بازار پاسخ دهند.

از دیگر عواملی که فروش بالای آیفون 5S‌ را تضمین می‌کند، توافق اپل با بزرگترین اپراتور مخابراتی چین، یعنی چاینا‌-موبایل است که نویدبخش افزایش فروش آیفون در بازار چین است. هیچ‌یک از طرفین این توافق‌نامه این خبر را تایید نکردند، اما قرار گرفتن تصویری از آیفون 5S در وب‌سایت چاینا موبایل، مهر تاییدی براین ادعا بوده است.

هنوز راه درازی تا آغاز سال مالی 2015 در پیش است، از‌این‌رو برای باور آمار ارائه شده از فروش آیفون 5S در سال مالی آینده‌ی میلادی باید به انتظار بنشینیم. فروش تلفن‌هوشمند آیفون 5S اپل بستگی زیادی به درخواست بازار برای عرضه‌ی آیفون 6 دارد، اما می‌توان حدس زد که عرضه آیفون از طریق اپراتور چینی، فروش بالاتری را در مقایسه با سال مالی 2014 برای اپل رقم خواهد زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات