جولا، تیم سابق نوکیا، سیستم‌عامل SailFish را برای نصب روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌های که اندروید را به گزینه‌ی خوبی برای برخی کاربران تبدیل کرده است، قابلیت بالای سفارشی سازی این سیستم‌عامل برای اعمال تغییراتی است که کاربران رده بالا یا هکرها به دنبال آن هستند. این کاربران می‌توانند تا تلفن‌‌هوشمند خود را بهینه نموده و تغییر دهند که از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به تغییر ظاهر تلفن‌همراه یا تغییر انیمشین بوت، استفاده از لانچرهای موجود در اینترنت و همچنین تغییر لاک اسکرین و نصب رام‌های سفارشی اشاره کرد.
تبلیغات

با انجام تغییرات گسترده توسط این گروه از کاربران، شاید به آرامی نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل ایجاد شود. به‌طوریکه تونی‌‌پینیماکی، مدیرعامل جولا، اعلام کرده است این کمپانی در نظر دارد تا سیستم‌عامل Sailfish را به بازار عرضه کند تا کاربران ابزار‌های اندرویدی بتوانند آن را روی تلفن‌های خود نصب کنند.

پینیماکی اخیرا به یکی از وب‌سایت‌های فنلاندی فعال در حوزه‌ی فناوری توضیحاتی در مورد شرکت مطبوع خود داده است. براساس گفته‌های وی، جولا یک کمپانی فعال در حوزه‌ی تجارت ابزار‌ها و سیستم‌عامل است که سعی دارد تا سیستم‌عامل Sailfish را بصورت گسترده در معرض استفاده قرار دهد. این سیستم‌عامل که براساس MeeGo‌ توسعه داده شده است، با اپلیکیشن‌های اندروید نیز سازگار است، بطوریکه پینیماکی نیز استفاده و نصب آن را روی ابزار‌های اندرویدی بسیار ساده عنوان کرده است.

از نظر پینیماکی، کاربرانی که به سوی نصب سیستم‌عامل سیل‌فیش می‌روند نیازی به دریافت آموزش‌های لازم برای انجام بروزرسانی و نصب این سیستم‌عامل ندارند. به‌گفته‌ی این متخصص، نیمی از دارندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی در چین، تلفن‌های همراه خود را به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل بروزرسانی می‌کنند و این کار از طریق نصب رام‌های سفارشی انجام می‌پذیرد. ا‌زاین‌رو از نظر مدیرعامل جولا، این کمپانی نیازی به آموزش به کاربران خود ندارد و تنها کاری که می‌تواند در راه توسعه‌ی این سیستم‌عامل مثبت ارزیابی شود، قراردادن این آن در وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده رام‌های سفارشی و حصول اطمینان از کارکرد بی‌نقص آن در انواع ابزار‌های هوشمند اندرویدی است.

پینیماکی از سیاست‌ها و هدف جولا از اشاعه‌ی استفاده از این سیستم‌عامل سخنی نگفت، اما استراتژی این کمپانی همچون سیستم‌عامل و خود شرکت هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. پینیماکی سیاست‌های مالی جولا را عدم کسب در‌آمد مستقیم از این سیستم‌عامل عنوان کرده است، از‌این‌رو استفاده از این سیستم‌عامل نیازی به پرداخت هزینه‌ی خاصی ندارد. وی اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و همچنین انجام تبلیغات را محل درآمد از این سیستم‌عامل جدید عنوان کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات