آیا گلکسی اس 5 سامسونگ در سه‌ماهه اول 2014 معرفی خواهد شد؟

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ چند ماه پیش گلکسی اس 4، پرچمدار سری گلکسی اس را معرفی کرد. اما از آنجا که زمان زیادی از معرفی این محصول می‌گذرد، رقبایی چون اپل، ال‌جی و سونی توانستند محصولاتی با مشخصات سخت‌افزاری بهتری را معرفی نمایند. حال به نظر می‌رسد سامسونگ برای آن که از رقبا عقب نیفتد، می‌خواهد گلکسی اس 5 را زودتر از آنچه انتظار می‌رود معرفی نماید.
تبلیغات

حال که اپل آیفون 5S را روانه بازار نموده، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آنند که دوست و البته دشمن قدیمی آنها، یعنی سامسونگ ممکن است گوشی هوشمند جدید خود را در سه‌ماهه اول سال آینده معرفی کند. گلکسی اس 5 سامسونگ که جانشین هوشمند محبوب گلکسی اس 4 خواهد بود، ممکن است تنها به فاصله چند ماه از معرفی نسخه اخیر در ژانویه پیش رو معرفی گردد. این خبر برای دارندگان گلکسی اس 4 چندان خوشایند نیست، چرا که طی کمتر از یک سال، گوشی آنها به «مدل قدیمی‌تر سری گلکسی اس» تبدیل خواهد شد! همچنین پیش‌بینی می‌شود که طی سه‌ماهه اول سال آینده شایعات نسخه بعدی آیفون اپل سر زبان‌ها بیفتد و عده‌ای از کاربران را برای خرید گوشی هوشمند جدید سامسونگ دچار تردید کند.

هنوز هیچ منبع رسمی درباره مشخصات گلکسی اس 5 اطلاعاتی را منتشر نکرده است، ولی شایعات نشان می‌دهند که این گوشی هوشمند یک محصول خاص و منحصر به فرد خواهد بود. گفته می‌شود که گلکسی اس 5 همچون آیفون 5S در دو نسخه روانه بازار خواهد شد: یکی با بدنه پلاستیکی و دیگری با یک بدنه فلزی مقاوم‌تر! همچنین ممکن است این دستگاه از یک پردازنده 64 بیتی چهارهسته‌ای در کنار 3 گیگابایت حافظه رم و یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت بهره ببرد. شنیده‌ها حاکی از آنند که نمایشگر 5 اینچی گلکسی اس 5 دارای تراکم 560 پیکسل بر اینچ خواهد بود. احتمالا نمایشگر این گوشی بهترین نمایشگر موبایلی خواهد بود که تا کنون دیده‌ایم. اما این پایان ماجرا نیست! اخبار دیگری مبنی بر انعطاف‌پذیر بودن نمایشگر این دستگاه نیز وجود دارد. دوربین گلکسی اس 5 نیز احتمالا دارای سنسور 16 مگاپیکسل خواهد بود.

کمپانی سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی درباره ویژگی‌های سخت افزاری، قیمت و زمان معرفی گلکسی اس 5 ارائه نکرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که با ارائه گلکسی اس 5 بار دیگر شاهد منازعه‌های حقوقی بین اپل و سامسونگ باشیم!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات