گوگل در حال کار برای پشتیبانی از فرمت RAW در دوربین تلفن‌های هوشمند اندرویدی است

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا اولین شرکتی است که پای تصاویر با فرمت RAW را به تلفن‌های هوشمند باز کرده است، اما به‌نظر می‌رسد گوگل نیز در نظر دارد تا استفاده از این فرمت را به تلفن‌های اندرویدی وارد کند. در صورت تحقق این امر، نوکیا یکی از امتیازات خود برای تلفن‌های هوشمند لومیا را از دست خواهد داد. چراکه حجم بالای تلفن‌های اندرویدی، اجازه‌ی عرض اندام کمتری را به پرچمداران لومیا خواهد داد.
تبلیغات

یک تکه کد که قدمتی یک ماهه دارد، توسط یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید فاش شده است که در آن شواهد نشان از پشتیبانی از فرمت RAW در API جدید در حال توسعه برای دوربین تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارد. این امکان قدرت اعمال تغییرات و همچنین کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط تلفن‌های هوشمند اندرویدی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. همانطور که می‌دانید فرمت RAW اجازه‌ی انجام تغییرات بیشتری را روی تصویر پس از ثبت آن به کاربران می‌دهد.

ویژگی دیگری که از API جدید از آن پشتیبانی خواهد کرد، قابلیت استفاده از دوربین‌ها و ماژول‌های خارجی برای تصویربرداری است. برای مثال می‌توان دوربین‌های QX10 و QX100 سونی را از جمله‌ی این دوربین‌های عنوان کرد، هرچند شاید این امکان ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری را نیز دربر دشته باشد، چرا که مفهوم کلمات به‌کاربرده شده در گزارش ارسالی، تا اندازه‌ای مبهم است.

وسیله‌ای که به‌عنوان دوربین مورد استفاده قرار گرفته است، قابلیت جدا شدن را داشته و می‌توان آن را مجزا از ابزار اندرویدی استفاده کرد.

برخی از تغییرات اعمال شده در API دوربین اندروید به‌علت استفاده از کلماتی گنگ و پیچیده، فعلا نامفهوم است، اما نوید برخی تغییرات مثبت را در قابلیت‌های سیستم‌ عامل اندروید در مورد دوربین می‌دهد که می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد. برای مثال، هرچند سونی اکسپریا Z1 از یک سنسور بسیار قوی دوربین در میان پرچمداران اندرویدی بهره می‌برد، اما عاملی که موجب تقویت و آشکار شدن هرچه بیشتر امکانات و ویژگی‌های دوربین می‌شود، نرم‌افزار و سیستم‌عاملی است که سخت‌افزار در اختیار آن قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات