گلکسی S5 از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی 64 بیتی استفاده خواهد کرد

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ روزانه یک میلیون دستگاه ابزار موبایل به‌فروش می‌رساند و پرچمدار این کمپانی کره‌ای یعنی گلکسی S4، آمار فروش 40 میلیون دستگاه را به ثبت رسانده که با انتظارات سامسونگ فاصله دارد. از این‌رو شایعات حکایت از تکاپوی غول کره‌ای برای ارائه‌ی گلکسی S5 با قابلیت‌های متنوع دارد. در ادامه آخرین شایعه‌ی مطرح شده را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

شایعات بسیاری مبنی‌بر استفاده از پردازنده‌ی 64 بیتی اگزینوس در گلکسی S5 مطرح شده است. براساس گزارش جدیدی که در رسانه‌های کره‌ای مطرح شده، برای بهره‌گیری از قابلیت‌های پردازنده‌های 64 بیتی، این پردازنده که براساس سری 6 چیپ اگزینوس ساخته خواهد شد، با یک حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی همراه می‌شود.

سامسونگ با تعبیه حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی در گلکسی نوت 3، اولین تولید کننده‌ای بود که از این میزان حافظه در تلفن هوشمند استفاده می‌کند، حال از آنجایی که قرار است در گلکسی اس 5 از پردازنده 64 بیتی استفاده شود شاید منطقی به نظر برسد که گام بعدی سامسونگ استفاده از حافظه رم 4 گیگابایتی باشد. چراکه رابط کاربری TouchWiz سامسونگ نیز به همراه طیف وسیعی از قابلیت‌های نرم افزاری همراه است که همگی بخشی از حافظه را اشغال می‌کنند، حال اگر قرار باشد چندین قابلیت نرم افزاری دیگر نیز به گلکسی اس 5 اضافه شود احتمالا وجود حافظه 4 گیگابایتی برای اجرای سریع و بی‌نقض برنامه‌ها ضروری باشد.

به این ترتیب تلفن‌های هوشمند روز به روز به قدرت کامپیوترهای شخصی نزدیک‌تر می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات