دقت صفحه‌ی نمایش لمسی گلکسی S3 سامسونگ بیشتر از آیفون 5S و 5C است

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
موسسه OptoFidelty دقت صفحه‌ی نمایش لمسی گلکسی S3 سامسونگ را بیشتر از گوشی‌های هوشمند جدید اپل، یعنی آیفون 5S و 5C ارزیابی کرده است.
تبلیغات

موسسه OptoFidelty اخیرا اقدام به بررسی دقت صفحه لمسی تلفن‌های هوشمند از طریق ابزار آزمایشگاهی خاصی کرده و در آن دقت صفحه‌ی نمایش لمسی گوشی سامسونگ گلکسی S3 سامسونگ را بیشتر از گوشی‌های هوشمند جدید اپل، یعنی آیفون 5S و 5C ارزیابی کرده است. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات این خبر بپردازیم.

براساس اطلاعات واصله از یک موسسه‌ی تحقیقاتی فنلاندی که در زمینه‌ی اندازه‌گیری و آزمایش محصولات الکترونیک فعال است، پرچمداران جدید اپل، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در مورد دقت لمس صفحه‌ی نمایش نسبت به نسخه‌های پیشین خود داشته اند.

OptoFidelty اعلام کرده است که آزمایش‌های انجام گرفته روی سه گوشی آیفون 5S، آیفون 5C و گلکسی S3 توسط پنل لمسی مخصوص برای سنجش دقت که توسط خود این موسسه تحقیقاتی ساخته شده، انجام پذیرفته است. این وسیله از یک ربات استفاده می‌کند و از طریق آن نقاط مشخصی از صفحه توسط روبات لمس می‌شود، سپس با مقایسه طول و عرض نقطه‌ی لمس شده روی صفحه‌نمایش با داده‌های که ربات بدست می‌آورد، دقت صفحه‌ی نمایش سنجیده می‌شود.

opto

براساس اطلاعات بدست آمده که در قالب یک فایل PDF  منتشر شده، آیفون 5S و 5C دقت لمس کمتری را در گوشه‌ها و همچنین بالای صفحه‌ی نمایش دارند. در مقابل گلکسی S3 سامسونگ بسیار دقیق‌تر عمل کرده است و نتایج خوبی را در قسمت‌های میانی صفحه‌ی نمایش به خود اختصاص داده و فقط در گوشه‌های صفحه ی نمایش مشکلاتی را داشته است.

فاکتور بعدی برای سنجش دقت لمس صفحات نمایش این سه گوشی، آزمایش حساسیت و صحت لمس در استفاده از کیبوردهای مجازی آن‌ها بوده که در این آزمایش نیز گلکسی S3 سربلند از آزمایش خارج شده است در حالی که گوشی‌های جدید اپل، زیر سایه‌ی گلکسی S3 قرار گرفته‌اند.

OptoFidelity در گزارش خود چنین اظهار نظر کرده است:

با توجه به اینکه دقت لمس در صفحه ی نمایش گلکسی S3 بسیار بیشتر از آیفون 5S و 5C است، در نتیجه خطاهای حاصل از تایپ در گلکسی S3 بسیار کمتر از پرچمداران اپل خواهد بود و کلید‌هایی که در گوشه‌های صفحه‌ی نمایش قرار گرفته‌اند، در زمان تایپ، مشکلات کمتری را ایجاد خواهند کرد.

OptoFidelity علاوه بر آزمایش صفحه لمسی، سرعت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف شامل اپلیکیشن دوربین و همچنین وب گردی را نیز در این سه تلفن مورد آزمایش قرار داده که در این زمینه‌های آیفون‌ها بسیار سریع‌تر از گلکسی اس 3 عمل کرده‌اند:

iphone5sd s4

نظر شما چیست؟ آیا تجربه‌ی کار با گوشی‌های آزمایش شده را دارید؟ نظرات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات