ال‌جی باتری‌های انباشته، خمیده و سیمی را برای استفاده در گوشی‌های منعطف معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی هر روز با ارائه اخبار جدید در مورد فناوری‌های خود، همگان را حیرت زده می‌کند. این غول کره‌ای دیروز با انتشار خبری مبنی بر تولید انبوه صفحات نمایش خمیده گام بزرگی در جهت معرفی تلفن‌ هوشمند خمیده خود با نام G Flex برداشت. امروز نیز LG Chem، بخش طراحی و توسعه‌ی تامین انرژی ال‌جی با معرفی نسل نوینی از باتری‌ها، راه را برای تولید گوشی‌ها منعطف باز کرد.
تبلیغات

ال‌جی با برگزاری کنفرانسی خبری پرده از محصول نوین خود برداشت که مشکل تامین انرژی در گوشی‌های منعطف را برطرف خواهد کرد. همچنین این کمپانی علاوه بر معرفی این محصول، خبر از آمادگی خود برای تولید انبوه این باتری‌ها داد. علاوه بر مدارهای الکترونیکی و تراشه‌های اصلی، یکی از بزرگترین مشکلات سر راه تلفن‌های انعطاف‌پذیر، باتری است. به همین دلیل است که کمپانی‌های فعال در این حوزه به ساخت تلفن‌های خمیده اما ثابت بسنده کرده‌اند تا مشکلات فنی برای ساخت تلفن انعطاف‌پذیر را حل کنند. حال به نظر می‌رسد ال جی توانسته یکی از این مشکلات را حل کند و باتری انعطاف‌پذیر خود را آماده ساخت نموده است.

باتری‌های انباشته پله‌ای (Stacked)

اولین باتری معرفی شده، باتری انباشته یا پله‌ای نام دارد که با قرار گرفتن دو ماژول بر روی هم، ساختار باتری تشکیل می‌شود. این باتری‌ها در گوشی‌هایی با طراحی غیرمتقارن قابل استفاده هستند. چراکه ‌می‌توان شکل نهایی آن‌ها را با استفاده از ماژول‌ها به شکل بهینه‌ای تغییر داد. همانطور که از نام این باتری نیز مشخص است می‌توان به‌جای طراحی باتری‌های مکعب شکل، با قرار دادن ماژول باتری‌ها بصورت پله‌ای، استفاده‌ی بهینه‌تری از فضای موجود برد.

برای مثال در گوشی ال‌جی G2 با استفاده از این‌ نوع باتری‌ها، 16 درصد از فضای اشغال شده توسط باتری کاسته شده و ۳ ساعت نیز به زمان باتری‌دهی آن در مقایسه با باتری‌های مکعبی شکل افزوده شده است. همچنین ال‌جی اعلام کرده است که پروسه‌ی تولید این باتری‌ها، بسیار کم‌هزینه‌تر از دیگر باتری‌ها است. این باتری‌ها قابلیت استفاده از 3 تا 4 ماژول را در تولید انبوه دارند، اما در صورت نیاز، امکان افزایش ماژول‌ها به‌منظور بالا بردن باتری‌دهی نیز وجود دارد.

باتری‌های خمیده

این باتری برای استفاده در گوشی‌های منعطف بسیار مناسب است. باتری مورد نظر از فناوری Stack&Fold بهره می‌گیرد که در زمان خم شدن فشار وارد شده به باتری و ملحقات آن را کاهش می‌دهد. از این باتری می‌توان در گوشی‌های منعطف استفاده نمود.  بنا برگفته‌ی ال‌جی، تولید انبوه این باتری‌ها در آخر ماه جاری برای استفاده در گوشی‌ها خمیده‌ی این شرکت، آغاز خواهد شد. این اخبار صحت شایعات موجود مبنی بر تولید گوشی منعطف ال‌جی با نام G Flex را  تایید می‌کند.

باتری کابلی

در نهایت نوبت به معرفی آخرین باتری و در واقع شاهکار LG Chem رسیده است، باتری سیمی. این باتری قابلیت خارق‌العاده‌ای دارد و آن برخورداری از انعطاف‌پذیری بی‌مانندی است که به واسطه‌ی استفاده از سیم در ساختار آن به‌دست آمده است. می‌توان این باتری را خم‌، مچاله یا حتی گره زد! این باتری فعلا قابلیت تامین انرژی بسیار پایینی را دارد و هنوز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند امروزی مناسب نیست. اما شاید بتوان مهمترین کاربرد آن را در گجت‌های پوشیدنی دانست.

نظر شما در باره آینده باتری‌ها و ابزارهای انعطاف‌پذیر چیست؟ آیا ال‌جی با عرضه‌ی این باتری‌ها تحول دیگری را در عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل ایجاد خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات