حساسیت صفحه نمایش لمسی آیفون دو برابر گوشی‌های اندرویدی است

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس بنچمارک جدیدی که برای سنجش حساسیت صفحات نمایش گوشی‌های تلفن همراه توسط شرکت Agwai به‌عمل آمده است، حساسیت صفحه‌ی نمایش لمسی آیفون بسیار بیش‌تر از گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی است.
تبلیغات

در کنار دوربین با 240fps‌ (فریم بر ثانیه) و همچنین یک وسیله‌ی مخصوص ساخته شده با نام Touchscpe، زمان واکنش صفحات نمایش در چند گوشی هوشمند مورد آزمایش قرار گرفته است. این ابزار که ART نام‌گذاری شده، زمان لمس شدن صفحه‌ی نمایش تا واکنش آن را به‌عنوان زمان پاسخ‌دهی صفحه‌ی لمسی در نظر می‌گیرد.

آیفون اپل با داشتن کمترین زمان پاسخ‌دهی اپلیکیشن (MART) که 55 میلی‌ثانیه است، سریع‌تر از  Galaxy S4 با زمان پاسخ دهی 114 میلی ثانیه، عمل می‌کند. لومیا 928 نیز دارای MART نسبتا بالای 117 میلی ثانیه است. نزدیک‌ترین تعقیب کننده آیفون 5s محصول دیگر اپل، یعنی آیفون 4 است که زمان 85 میلی‌ثانیه را ثبت کرده است. HTC One‌ و Moto X موتورولا دارای بالاترین زمان ثبت شده هستند، این دو گوشی به‌ترتیب زمان 121 و 123 میلی‌ثانیه را به ثبت رسانیده‌اند.

Relan، مدیرعامل Agawi، در مورد بنچمارک انجام شده اعلام کرد:

بر اساس زمان پاسخ‌دهی اپلیکیشن (MART) می‌توان در مورد سرعت واکنش صفحه‌ی نمایش قضاوت کرد. گوشی‌های هوشمندی که دارای MART بالایی هستند، کمی کند به‌نظر می‌رسند. شاید همین دلیلی است که برای بسیاری از کاربران استفاده از کیبرد آیفون خوشایندتر از سایر گوشی‌های موجود است.

برای درک بهتر این موضوع، مایکروسافت ویدئویی را منتشر کرده که در آن تفاوت در زمان پاسخ‌دهی صفحه‌ی نمایش در کاربردهای روزانه توضیح داده شده است. همانطور که در این ویدئو مشخص شده است، صفحات نمایش با زمان پاسخ‌دهی 100 میلی ثانیه تفاوت آشکاری با صفحات نمایش با زمان پاسخ‌دهی 50 میلی‌ثانیه دارد.

براساس بررسی‌های انجام شده در Awagi، آیفون اپل به‌دلیلی بهره‌گیری از سخت‌افزار بهتر و قابلیت درک و پردازش سریع لمس‌های انجام شده، نسبت به گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی عملکرد بهتری دارد. همچنین Awagi اعلام کرد برای نتیجه‌گیری بهتر در این مورد باید آزمایش‌های بیشتری انجام شود، چراکه بخشی از کارکرد صفحه‌ی نمایش لمسی مربوط به سیستم‌عامل و کد‌هایی است که برای کنترل سخت‌افزار توسعه داده شده است.

در آینده، Agawi قصد دارد تا با توسعه‌ی ابزار خود برای انجام تست، این گوشی‌ها را در هر دو جنبه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد آزمایش قرار دهد تا نتایج دقیق‌تری از میزان حساسیت صفحات نمایش این گوشی‌ها بدست آورد. همچنین بر اساس اعلام این شرکت، در آینده سایر محصولات اپل همچون آیفون‌های جدید این شرکت، یعنی آیفون 5s و 5c نیز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات