ثبت پتنت برای دسترسی دستگاه‌های اپلی با استفاده از ژست‌های حرکتی

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی اطلاعات مورد به یک پتنت اپل که در اداره اختراعات و نام های تجاری ایالات متحده ثبت گردید، منتشر شده است که در آن به دسترسی به دستگاه‌های اپلی از طریق ژست حرکتی اشاره شده است.
تبلیغات

می تواند به تمام امکانات و ویژگی‌های تلفن همراه دسترسی داشته باشد هرچند می‌توان با انجام برخی تنظیمات سطح دسترسی را در برخی موارد تغییر داد. این پتنت با استفاده از انواع مختلف ژست‌های حرکتی تعریف شده توسط کاربر، مشخص می‌کند که با انجام هر ژست حرکتی به درستی می‌توان به چه سطحی از امکانات مانند سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها دسترسی داشت.

با استفاده از الگوهای مربوط به ژست حرکتی می‌توان سطوح دسترسی مختلفی را تعریف کرد. برای مثال می‌توان با تعریف یک ژست حرکتی فقط دسترسی به بازی‌ها را به کاربر داد یعنی کاربر با انجام این ژست حرکتی می‌تواند فقط به بازی‌های موجود در ابزار دسترسی داشته و امکان دسترسی به اطلاعات حساسی مانند ایمیل‌ها، دفترچه تلفن و پیام‌های کوتاه را ندارد. برای دسترسی به این اطلاعات کاربر باید با انجام ژست حرکتی دیگری مجوز لازم را برای دسترسی به آنها دریافت نماید. کاربر قادر است تا با گروه بندی امکانات موجود در تلفن همراه خویش، نحوه‌ی دسترسی به آنها را بصورت جداگانه تعیین نماید. لازم به‌ذکر است که ژست‌های حرکتی یاد شده می‌توانند بصورت نمادی از یک شکل، حرف و یا الگوهایی دیگر باشند.

 این اختراع توسط اپل درسال 2010 به ثبت رسیده، اما هنوز از آن استفاده نشده است. با توجه به اینکه این امکان در آخرین نسخه‌ی توسعه داده شده‌ی iOS که طی روزهای آینده نسخه‌ی نهایی قابل استفاده برای مصرف کننده‌ آن، منتشرمی‌شود، گنجانده نشده، احتمال می‌رود در نسخه‌های بعدی این سیستم عامل مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات