Qi تایید کرد که گلکسی اس 4 از استاندارد این کمپانی پشتیبانی می‌کند و به زودی لوازم جانبی مخصوص آن ارائه می‌گردد

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر شایعاتی مبنی بر پشتیبانی گلکسی اس 4 از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi وجود داشت و امروز Qi این موضوع را تایید کرد. همچنین این کمپانی اعلام کرد که به زودی کاور پشت و پد مخصوص شارژ بی‌سیم برای این دستگاه ارائه خواهد شد.
تبلیغات

گلکسی اس 4 سامسونگ از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی خواهد کرد ولی فقط از طریق یک کاور مخصوص! هفته پیش وقتی گلکسی اس 4 معرفی شد، مشخص شد که لوازم جانبی شارژ بی‌سیم Qi برای آن عرضه خواهد شد. البته این موضوع تا کنون در هاله‌ای از ابهام بود، چرا که سامسونگ در رویداد اختصاصی معرفی نسل چهارم گلکسی اس به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرده بود ولی امروز Qi تایید کرد که لوازم جانبی مخصوص شارژ بی‌سیم برای این دستگاه ارائه خواهد شد. Qi در بخشی از بیانیه خبری خود گفته:

گلکسی اس 4 سامسونگ همان‌طور که در کنفرانس Unpacked 2013 به نمایش در آمد، در کاور پشت و پد مخصوصی که به عنوان لوازم جانبی ارائه می‌دهد از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی خواهد کرد. این لوازم جانبی کاملا با تمام شارژرهای Qi و گوشی‌های مجهز به این فناوری سازگار هستند.

درباره زمان ارائه و قیمت این لوازم هنوز هیچ اطلاعات دقیقی ارائه نشده است.

این شراکت سامسونگ با Qi کمی ما را شگفت‌زده کرد چرا که سامسونگ مدتها بود که در زمینه فناوری انرژی بی‌سیم با کوالکام متحد بود. این سیستم کوالکام از یک فناوری شارژ بی‌سیم به نام A4WP استفاده می‌کند و از آنجا از طول موج متفاوتی نسبت به Qi بهره می‌برد، دستگاه‌های این دو کمپانی با هم سازگار نیستند.

هم‌اکنون محصولات کمپانی‌هایی چون بلک‌بری، ConvenientPower، سیستم‌های اوتومبیلی دلفی، انرجایزر، هایر، هیتاچی، مکسل، اچ‌تی‌سی، هواوی، ال‌جی، موتورولا، نوکیا، پاناسونیک، فیلیپس، سامسونگ، سونی، TDK ،Texas Instrument، توشیبا و ورایزون از فناوری Qi استفاده می‌کنند و همه آنها با هم سازگارند. برای شارژ گلکسی اس 4 حتی می‌توان از شارژر بی‌سیم نکسوس 4 استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات