موزیلا از گوشی‌‌های نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس رونمایی کرد

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سیستم‌عامل فایرفاکس به زودی به طور رسمی ارائه خواهد شد و شاید در سال جاری شاهد معرفی گوشی‌های ZTE مبتنی بر این سیستم عامل باشیم. ولی فعلا موزیلا برای توسعه‌دهندگان گوشی هایی را ارائه نموده تا بتوانند با استفاده از آنها به توسعه این سیستم‌عامل بپردازند. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

موزیلا قصد ندارد خودش برای سیستم‌عامل در حال توسعه فایرفاکس محصولی سخت‌افزاری بسازد، ولی این کمپانی امروز یک گوشی نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را ارائه نموده تا بتواند نظر برنامه‌نویسان را به سیستم‌عامل خود جلب نماید. این گوشی که Keon نام دارد، مجهز به نمایشگر 3.5 اینچ لمسی HVGA، دوربین 3 مگاپیکسلی، پردازنده 1 گیگاهرتزی Snapdragon S1، نیم گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی 4 گیگابایت به همراه درگاه microSD است و از آنتن‌های WiFi، 2G و 3G داخلی بهره می‌برد. این دستگاه توسط یک باتری 1580 میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شود و موزیلا وعده داده که بروزرسانی‌های لازم به سرعت برای آن ارائه خواهد شد تا توسعه‌دهندگان از این بایت مشکلی نداشته باشند. هنوز اطلاع دقیقی از قیمت این دستگاه در دست نیست و احتمالا از ماه آینده شاهد عرضه رسمی آن خواهیم بود.

مقاله‌های مرتبط:

    کمپانی سازنده این دستگاه‌‌ها Geeksphone نام دارد. اگر به وب‌سایت این کمپانی مراجعه کنید متوجه می‌شوید که مدل قدرتمندتری به نام Peak نیز وجود دارد که تلفن سفیدرنگ موجود در تصاویر مربوط به این دستگاه می‌باشند. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 4.3 اینچ qHD، یک دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی (با فلش) و یک دوربین 2 مگاپیکسلی جلو بهره می‌برد. حافظه ذخیره‌سازی، حافظه رم و اتصالات آن دقیقا مشابه مدل کئون هستند، اما پیک مجهز به یک پردازنده دوهسته‌‌ای 1.2 گیگاهرتزی Snapgragon S4 و باتری 1800 میلی‌آمپرساعتی می‌باشد.

    firefoxphone-mid

    در وبلاگ خود کمپانی موزیلا اشاره‌ای به مدل پیک نشده و دلیل آن بر ما نیز پوشیده است.

    نظر شما درباره سیستم‌عامل فایرفاکس و این گوشی‌ها چیست؟ آیا موزیلا با حضور رقبای قدرتمندی چون اندروید گوگل و iOS اپل شانسی برای رقابت در حوزه پلتفرم‌های موبایل دارد؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات