اپل راهکاری برای محافظت از نمایشگر گوشی و تبلت تاشو دربرابر ضربه دارد

جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تبلت تاشو
پتنت جدید اپل سیستمی را نشان می‌دهد که از آسیب دیدن نمایشگر گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو جلوگیری می‌کند.
تبلیغات

یکی از نگرانی‌ها درمورد گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو این است که اگر نمایشگر داخلی آن‌ها با زمین یا سطوح دیگر برخورد کند، احتمال آسیب‌دیدن آن وجود دارد. اپل از چندسال قبل در تلاش است تا آسیب‌های ناشی از سقوط نمایشگر گوشی‌ها و تبلت‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهد. به‌عنوان مثال سازنده‌ی آیفون سال ۲۰۱۴ حق‌اختراعی برای یک سیستم جدید ثبت کرد که از موتور ارتعاشی داخلی برای چرخاندن گوشی هوشمند در هوا استفاده می‌کرد تا به‌جای نمایشگر، روبه پشت سقوط کند.

به گزارش فون‌آرنا، اپل اخیراً درخواست ثبت‌اختراع جدیدی با عنوان «دستگاه مجهز به نمایشگر با قابلیت جمع‌شدن خودکار که با تشخیص سقوط از تکنیک‌هایی برای محافظت از صفحه بهره می‌برد» را به اداره‌ی ثبت‌اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده (USPTO) ارائه داده است. این شرکت درنظر دارد از حسگرهایی در داخل دستگاه‌های مجهز به نمایشگر تاشو استفاده کند تا تشخیص دهد آیا درحال سقوط هستند یا خیر. اگر این سیستم، سقوط را تشخیص دهد، دستگاه تاشو بسته خواهد شد تا نمایشگر داخلی آن با زمین برخورد نکند.

پتنت اپل برای محافظت از نمایشگر تاشو

پتنت اپل اشاره می‌کند حتی تاشدن صفحه‌نمایش تا زاویه‌ی کم‌تر از ۱۸۰ درجه می‌تواند مفید باشد زیرا در این شرایط به‌جای نمایشگر، لبه‌های آن با زمین برخورد خواهد کرد. درصورتی‌که دستگاه با سرعتی بیش‌ازحد تعیین‌شده درحال سقوط باشد، یک صفحه‌ی قابل چرخش می‌تواند نمایشگر را به‌طور خودکار جمع کند.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنا که قبل‌از رونمایی رسمی از محصولات جدید اپل از اکثر آن‌ها اطلاع دارد اعلام کرده است این شرکت احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ یک آیپد تاشو عرضه خواهد کرد. البته کو درسال ۲۰۲۱ گفته بود غول فناوری اهل کوپرتینو در سال ۲۰۲۳ یک آیفون تاشو نیز معرفی خواهد کرد و ۲۰ میلیون واحد از آن به‌فروش خواهد رساند.

طبق جدیدترین شایعات، آیپد تاشو می‌تواند به پایه‌ای از جنس فیبر کربن مجهز شود. این ویژگی هنگام تماشای محتوا به کاربران کمک می‌کند تا دستگاه را در زاویه‌ی بهتری قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات