سری گلکسی S23 می‌تواند برای کاهش دما در اجرای بازی‌ها، برق را به‌طور مستقیم از شارژر دریافت کند

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
اجرای بازی روی گلکسی S23 اولترا
قابلیت دور زدن باتری و دریافت مستقیم برق از شارژر در سری گلکسی S23 به کاهش دمای دستگاه هنگام اجرای بازی‌ها کمک می‌کند.
تبلیغات

سری گلکسی S23 از قابلیتی به‌نام Pause USB Power Delivery بهره می‌برند که به تنظیمات بخش Game Booster اضافه شده است. با فعال کردن این گزینه، گوشی دریافت شارژ از باتری را متوقف و برق را به‌طور مستقیم از شارژر دریافت می‌کند و به‌عبارت دیگر باتری را دور می‌زند. این اقدام به حفظ سلامت باتری و خنک نگه‌داشتن دستگاه کمک می‌کند.

به گزارش تِک‌استاپ، برای استفاده از ویژگی Pause USB Power Delivery در سری گلکسی S23 نیازی به شارژ خاص ندارید. این قابلیت هنگام استفاده‌های سنگین و طولانی‌مدت مثل اجرای بازی‌ها، از داغ‌شدن بیش‌از حد گوشی جلوگیری می‌کند. درحالت عادی گوشی از باتری برای تأمین انرژی موردنیاز قطعاتی مثل پردازنده بهره می‌برد و ازطرفی برق را از شاژر به باتری انتقال می‌دهد که این فرآیند باعث گرم‌شدن دستگاه خواهد شد، اما با ویژگی دورزدن باتری در پرچم‌داران جدید سامسونگ، این عملکرد کارآمدتر خواهد شد.

اگرچه گفته می‌شود Pause USB Power Delivery در همه‌ی مد‌ل‌های سری گلکسی S23 ارائه شده است، اما گزارش برخی کاربران نشان می‌دهد در برخی دستگاه‌ها نمی‌توان به آن دسترسی داشت. احتمال دارد این ویژگی در آینده‌ی نزدیک و ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای همه‌ی کاربران فعال شود.

سامسونگ در رویداد معرفی سری گلکسی S23 اشاره‌ای به قابلیت Pause USB Power Delivery نکرد و باید دید این ویژگی سرانجام به‌طور عمومی دردسترس همه‌ی دارندگان این گوشی‌ها قرار خواهد گرفت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات