بهترین گوشی‌های هوشمند 2012 از نگاه زومیت

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۲
مطالعه 6 دقیقه
خرید یک گوشی هوشمند مناسب همیشه جزو دغدغه‌های دوست‌داران تکنولوژی است به شکلی که مجبور به صرف زمان زیادی برای انتخاب و خرید آن می‌گردند. در سال 2012 شاهد رشد بزرگی در تنوع و کیفیت گوشی‌های هوشمند بودیم و اکثر شرکت‌های فناوری، محصولات شایسته‌ای را به بازار عرضه کردند. با عنایت به اینکه انتخاب بهترین محصول از میان محصولات موجود تا حدی با سلیقه افراد رابطه تنگاتنگ دارد، زومیت تصمیم گرفت با نظرسنجی از تیم نویسندگان خود 10 گوشی هوشمند برتر بازار در سال 2012 را انتخاب و به خوانندگان مشتاقش معرفی کند. برای آگاهی از لیست انتخابی زومیت تا انتهای مقاله با ما باشید.
تبلیغات

در سالی که گذشت شاهد ورود گوشی‌های هوشمند منحصربه‌فردی از سوی کمپانی‌های مطرح بودیم. اندروید با حمایت سامسونگ، ال جی، HTC و سونی و بهبود‌های عظیم صورت گرفته در آن سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. اپل نیز در ادامه موفقیت‌های با شکوه خود، آیفون 5، آیپد 4 و آیپد مینی را برای حفظ و گسترش اکوسیستم خود روانه بازارهای جهانی کرد. در ضلع سوم شگفتی‌های مایکروسافت و نوکیا چشمان بسیاری از مشتاقان را به سوی خود خیره کرد. همه این موارد سال 2012 را سالی با شکوه در عرصه هوشمندهای همراه رقم زد.

مقاله‌های مرتبط:

    زومیت همواره تلاش داشته است با بهره‌گیری از نویسندگان با سلایق و دیدگاه‌های متفاوت و معتدل، به نیازهای مختلف خوانندگان خود جوابی درخور و شایسته بدهد. در همین راستا تصمیم گرفتیم 10 گوشی هوشمند سال 2012 را از نقطه نظر نویسندگان زومیت و براساس ویژگی‌هایی نظیر: طراحی، کیفیت ساخت، سخت‌افزار، نرم‌‌افزار و ارزش دربرابر قیمت، انتخاب کنیم. بی‌شک انتخاب زومیت براساس سلایق نویسندگان این سایت انجام گرفته و ممکن است با دیدگاه شما خواننده گرامی متفاوت باشد، چراکه نیازهای مشتری نقشی تعیین کننده در انتخاب بهترین محصول برای او خواهد داشت.

    در ادامه شاهد لیست بهترین‌های 2012 از نگاه نویسندگان زومیت خواهید بود:

    بهترین گوشی‌های هوشمند 2012 به ترتیب مجموع امتیاز

    1- نکسوس 4 گوگل و ال جی

    نکسوس 4 جدیدترین تلفن هوشمند گوگل است که با همکاری ال جی ساخته شده است. این تلفن به لطف سخت افزار کارآمد و قیمت بسیار مناسبش به یکی از بهترین گزینه‌های اندرویدی بدل شده است. نکسوس 4 طراحی و شکل و شمایل زیبایی دارد و جنس بدنه آن نیز بادوام و باکیفیت است. با نکسوس 4 می‌توان لذت استفاده از اندروید خام گوگلی را نیز تجربه کرد. برای مشاهده جزئیات کامل در مورد نکسوس 4 به بررسی زومیت از این تلفن مراجعه کنید. نکسوس 4 از بین 10 کاندید زومیت بیشترین امتیاز را بدست آورد و به‌عنوان بهترین تلفن سال 2012 از نگاه زومیت انتخاب شد.

    2- لومیا 920 نوکیا

    لومیا 920 نهایت تلاش نوکیا در سال 2012 بود، فنلاندی‌ها هرچه در چنته داشتند رو کردند تا با لومیا 920 مجددا به بازار تلفن‌های هوشمند باز گردند و تا حدی نیز موفق بودند. لومیا 920 از فناوری‌های خاص و منحصر به فردی همچون Pureview برای عکس بردای بدون لرزش و تصویربرداری با کیفیت در تاریکی، Puremotion برای نمایش تصاویر جذاب و با کنتراست بالا و همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با لومیا 920 نوکیا به مقاله نگاه نزدیک زومیت به این تلفن مراجعه کنید.

    3- آیفون 5 اپل

    آیفون 5 شاهکار تازه اپل است که در حال حاضر از قوی‌ترین پردازنده موبایل بهره می‌برد و اولین آیفونی است که صفحه‌نمایش آن بزرگ‌تر از 3.5 اینچ شده است. آیفون 5 نسبت به نسخه‌های قبلی سبک‌تر، باریک‌تر و بزرگ‌تر است. این تلفن به همراه درگاه جدید لایتنینگ اپل و همچنین سیستم‌عامل iOS 6 روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون 5 بهترین در نوع خود است و در بین تلفن‌های هوشمند رقیب ندارد. رنگ‌ها در این نمایشگر با دقت بسیار بالایی نمایش داده می‌شوند و تصاویر در آن کاملاً طبیعی پخش می‌شوند. برای مشاهده نقاط قوت و ضعف آیفون 5، بررسی تخصصی زومیت از پرچم‌دار اپل را از دست ندهید.

    ۴. گلکسی نوت 2 سامسونگ

    گلکسی نوت 2 محبوب‌ترین تلفن غول پیکر دنیاست، فبلتی که حاصل تلاش سامسونگ برای محو کردن مرز میان تلفن هوشمند و تبلت است که موفقیت کم نظیری را نیز به همراه داشته است. اگرچه کار کردن با گلکسی نوت با یک دست کمی مشکل است اما به لطف به قلم دیجیتال S-Pen و نوآوری‌های سامسونگ در ارائه نرم‌افزارهای کاربردی و جذاب، این تلفن به یکی از بهترین انتخاب‌های اندرویدی بدل شده است. صفحه‌نمایش 5.5 اینچ با کیفیت نوت 2، تجربه بی‌نظیر تماشای فیلم و اجرای بازی در موبایل را به کاربر هدیه می‌کند و قلم هوشمند آن نیز یادداشت برداری، طراحی و نقاشی را آسان می‌کند. برای آشنایی با نقاط قوت و ضعف فبلت گلکسی نوت 2 سامسونگ، مقاله بررسی زومیت از این تلفن را از دست ندهید.

    ۵. گلکسی اس 3 سامسونگ

    گلکسی اس 3 موفق‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ و البته اندروید در کل تاریخ است. سامسونگ حداقل 30 میلیون دستگاه از این تلفن را به فروش رسانده است و خریدارن آن نیز همواره به تعریف و تمجید از گوشی خود می‌پردازند. گلکسی اس 3، ترکیبی از سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزارهای متنوع و کارآمد است و تجربه متفاوتی را نسبت به دیگر ابزارهای اندرویدی ارائه می‌کند. گلکسی اس 3 برای مدت چندماه پیاپی بی رقیب بود و هنوز هم بسیاری آن را بهترین تلفن سال 2012 می‌دانند. برای آشنایی بیشتر با گلکسی اس 3 سامسونگ به مقاله بررسی زومیت از این تلفن مراجعه کنید.

    6- اپتیمس G ال جی

    تلفن اپتیمس G ال جی کمی قبل از نکسوس 4 معرفی شد و از نظر جنبه‌های سخت‌افزاری کاملاً شبیه به نکسوس 4 است. اما این تلفن با طراحی خاص خود ال جی و بدون دخالت گوگل ساخته شده است. اپتیمس G از نظر دوربین، پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی و ضخامت بهتر از نکسوس 4 است و از نرم افزارهای اختصاصی ال جی به همراه رابط کاربری سفارشی این شرکت کره‌ای بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با تلفن هوشمند Optimus G به مقاله معرفی آن در زومیت مراجعه کنید.

    7- HTC Droid DNA

    Droid DNA یا J Butterfly، اولین تلفن 5 اینچی مطرح بازار با رزولوشن 1080p است. پس از معرفی این تلفن دیگر شرکت‌های تولیدکننده موبایل نیز نسبت به ساخت تلفن 5 اینچی Full HD اقدام کردند. حتی تصور کار کردن با یک تلفن 5 اینچی 1080p جذاب است، مخصوصا اگر بخواهید از آن برای تماشای ویدئو یا اجرای بازی‌ها و سرگرمی استفاده کنید. صفحه‌نمایش 5 اینچی این تلفن از نوع LCD IPS 3 است که دقت بسیار بالایی در نمایش رنگ‌ها و پخش تصاویر بشکل زنده و واقعی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تلفن، به مقاله مربوط به معرفی آن در زومیت مراجعه کنید.

    8, 9- تلفن‌های One X و One S اچ تی سی

    اچ تی سی در سال 2012 با معرفی سری One خود توانست بخشی از محبوبت از دست رفته خود را بدست آورد، دو تلفن One X و One S دارای قابلیت‌های خاص عکس برداری و فیلم‌برداری و مجهز به سخت افزار بروز و قدرتمندی شده بودند. One S جز معدود تلفن‌های HTC است که با صفحه‌نمایش AMOELD روانه بازار شده که کیفیت تصویر نسبتاً پایین‌تری در مقایسه با نمایشگر IPS LCD تلفن One X دارد. بدنه One S از آلیاژ فلزی خاصی ساخته شده است که مقاوت بسیار بالایی را درمقابل ضربه و خط و خش های احتمالی دارد. برای مشاهده بررسی تخصصی تلفن One X به این مقاله و برای بررسی One S به این مقاله مراجعه کنید.

    10- HTC 8x

    تلفن Windows Phone 8X اچ تی سی، پرچم‌دار ویندوزی این شرکت است که در ساخت بدنه آن دقت ویژه‌ای بکار گرفته شده است. 8X با رنگ بندی شاد و زنده و سازگار با ویندوز فون مایکروسافت روانه بازار شده است و در حال حاضر پس از لومیا 920 بهترین تلفن ویندوزی دنیا است. اگرچه در 8X به اندازه لومیا 920 نوآوری وجود ندارد اما به دلیل وزن کمتر و ظرافت بیشتر، به یکی از بهترین گزینه‌های ویندوز فون 8 بدل شده است. برای آشنایی با تلفن HTC 8X به مقاله مربوط به معرفی آن مراجعه کنید.

    نظر شما در رابطه با لیست انتخابی زومیت چیست؟ شما کدام تلفن را بهترین می‌دانید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات