شیشه محافظ ویکتوس ۲ با مقاومت بهبودیافته در برابر بتن برای گوشی‌های هوشمند معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گوریلا گلس ویکتوس ۲ جدیدترین شیشه‌ی محافظ کورنینگ برای گوشی‌های هوشمند است که با سقوط از ارتفاع یک متری روی بتن دچار شکستگی نمی‌شود.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر بزرگ‌تر شده‌اند و درحالی‌که کاربران از گوشی‌های بزرگ استقبال می‌کنند،‌ این موضوع برای شرکتی مثل کورنینگ که شیشه‌ی محافظ می‌سازد دردسرساز شده است.

کورنینگ هم‌زمان با بزرگ‌شدن گوشی‌های هوشمند تلاش کرده است ساختار شیشه‌هایش را تغییر دهد تا دستگاه‌های مدرن همچنان تا حد زیادی دربرابر ضربه و سقوط از ارتفاع مقاوم باشند. کورنینگ در سال ۲۰۲۰ با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس به استقبال صنعت موبایل رفت، یک سال بعد مدل پلاس را معرفی کرد و اکنون در سال ۲۰۲۲ جدیدترین و مقاوم‌ترین شیشه‌ی خود را با نام ویکتوس ۲ به نمایش گذاشته است.

کف خانه‌ی شما حتی بدون فرش خطر خیلی زیادی برای گوشی‌های هوشمند امروزی ایجاد نمی‌کند، بااین‌حال اگر دستگاه خود را در بیرون از خانه به زمین بیندازید، احتمال آسیب دیدن آن بسیار زیاد است. در صورتی که شیشه به اندازه‌ی کافی مقاوم نباشد، گوشی به هنگام سقوط روی آسفالت به‌شدت خط و خش برمی‌دارد. بتن حتی بدتر از آسفالت است.

گوشی تست گوریلا گلس ویکتوس ۲ روی آسفالت

براساس گزارش GSMArena، کورنینگ در نسل جدید شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس بیشتر از هر چیزی دیگری به مقاومت دربرابر بتن توجه نشان داده است. به ادعای کورنینگ، دستگاهی که از گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده می‌کند، با سقوط از ارتقا یک متر (حدودا تا باسن) روی بتن دچار شکستگی نمی‌شود. اگر سطح برخورد آسفالت باشد، ویکتوس جدید تا ارتفاع حداکثر دو متر از خود مقاومت نشان می‌دهد.

در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند در کنار افزایش ابعاد، سنگین‌تر نیز شده‌اند. به گفته‌ی کورنینگ، گوشی‌های امروزی به‌طور میانگین ۱۰ درصد بزرگ‌تر و ۱۵ درصد سنگین‌تر از گوشی‌های چهار سال قبل هستند. هرچه وزن دستگاه بیشتر باشد، نیرویی که به هنگام برخورد با سطح زمین به آن وارد می‌شود بیشتر خواهد بود.

تماشا در یوتیوب

مقاومت دربرابر شکستگی کافی نیست، چون اگر شیشه‌ی پنل جلویی یا پشتی گوشی پس از برخورد به زمین خط‌و‌خش بردارد استفاده از آن ناخوشایند می‌شود. شکستگی و خط‌و‌خش دو مشکل متفاوت‌اند اما گاهی اوقات علتی مشترک دارند: افتادن گوشی روی سطحی سخت.

قرار دادن گوشی در جیب به همراه کلید یا سکه، احتمال خط‌و‌خش روی دستگاه را بالا می‌برد. حتی میزها نیز ممکن است عامل خط افتادن روی گوشی باشند. بسیاری از دستگاه‌های امروزی افزون‌بر پنل جلویی در پنل پشتی نیز از شیشه استفاده می‌کنند و این یعنی کورنینگ باید شیشه‌ای بسازد که از هر دو طرف گوشی محافظت کند.

تماشا در یوتیوب

کورنینگ می‌گوید در شیشه‌های سری ویکتوس توانسته است به تعادل مناسبی بین مقاومت دربرابر سقوط از ارتفاع و مقاومت دربرابر خراش برداشتن دست پیدا کند. در شیشه‌ی ویکتوس ۲ بدون کاهش مقاومت دربرابر خط‌و‌خش، عملکرد به هنگام سقوط روی سطوح سخت حفظ شده است.

گوشی‌های مجهز به شیشه‌ی ویکتوس ۲ در ماه‌های پیش رو عرضه خواهند شد. کورنینگ فعلاً به هیچ دستگاهی اشاره نکرده، اما احتمال می‌دهیم مدل جدید گوشی‌هایی که از ویکتوس پلاس استفاده می‌کنند، به ویکتوس ۲ مجهز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات