انتشار به‌روزرسانی‌های بزرگ اندروید تا چهارسال؛ وعده‌ وان‌پلاس برای برخی گوشی‌های ۲۰۲۳ این برند

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وان‌پلاس وعده داده است برخی از گوشی‌های ۲۰۲۳ آن به مدت چهارسال به‌روزرسانی‌های بزرگ اندروید را دریافت خواهند کرد که باعث می‌شود ازنظر دوره‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری درسطح تعهدات سامسونگ قرار گیرد.
تبلیغات

وان‌پلاس به‌فهرست سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌پیوندد که به پشتیبانی طولانی‌مدت نرم‌افزاری از محصولات خود متعهد هستند. این برند قول داده است به‌رزورسانی‌های OxygenOS را به‌مدت چهارسال برای برخی گوشی‌های منتخب که سال ۲۰۲۳ و پس‌از آن عرضه می‌شوند، ارائه دهد. این شرکت همچنین اعلام کرد این گوشی‌ها به‌مدت پنج‌سال، وصله‌های امنیتی را نیز دریافت خواهند کرد. شرکت مذکور هیچ اشاره‌ای به نام دستگاه‌هایی که تحت‌پوشش این تصمیم‌گیری جدید قرار دارند، نکرده است اما اگر گوشی‌های رده‌بالایی مثل وان‌پلاس ۱۱ را دراولویت قرار دهد، چندان تعجب‌ نخواهیم کرد.

وان‌پلاس قبلاً برخی از قابلیت‌های OxygenOS 13.1 را به‌نمایش گذاشته است؛ آپدیتی که در نیمه‌ی اول ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. به‌نوشته‌ی انگجت، نرم‌افزار جدید این شرکت شامل ویژگی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن اصلاح‌شده با پشتیبانی از اسپاتیفای، مدیریت حافظه با هوش‌ مصنوعی که باعث بهبود عملکرد دستگاه می‌شود، فضای صوتی مبتنی‌بر دالبی‌اتموس، فضای خصوصی نسل دوم و زبان‌ طراحی جدید آن موسوم به Aquamorphic می‌شود.

سیاست‌های جدید وان‌پلاس در ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولاتش، آن را تقریباً هم‌تراز سامسونگ قرار می‌دهد زیرا غول فناوری کره‌ی جنوبی نیز امکان ارتقا به نسخه‌های بزرگ اندروید را تا چهارسال و انتشار وصله‌های امنیتی را تا پنج‌سال برای گوشی‌های پرچم‌دار خود ارائه می‌دهد. گوگل نیز با معرفی سری پیکسل ۶، دوره‌ی پشتیبانی از وصله‌های امنیتی را به پنج‌سال افزایش داد اما این گوشی‌ها نسخه‌های جدید اندروید را فقط تا سه‌سال دریافت خواهند کرد. اپل معمولاً تا پنج‌سال به‌روزرسانی‌های بزرگ را برای آیفون‌های خود ارائه می‌دهد و گاهی‌اوقات اصلاحات امنیتی حیاتی را برای مدل‌های بسیار قدیمی نیز منتشر می‌کند.

اگر تصمیم قصد دارید درطول عمر استفاده از گوشی هوشمند خود، همیشه از جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری بهره ببرید، شاید توجه به وعده‌های جدید وان‌پلاس، ارزشش را داشته باشد. این درحالی است که بسیاری از برندهای سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی مثل موتورولا به‌روزرسانی‌های به‌مراتب کم‌تری برای محصولات خود منتشر می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات