سامسونگ با عبور از شیائومی جایگاه برترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در هند را تصاحب کرد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با عبور از شیائومی، بار دیگر جایگاه برترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را در هند به خود اختصاص داد.
تبلیغات

شیائومی از اواخر سال ۲۰۱۷ پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند هند بوده است. درحالی‌که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ از شیائومی پیشی گرفت، اما این برند چینی موفق شد در سال ۲۰۲۱ بار دیگر گوی سبقت را از سامسونگ بگیرد. براساس نتایج تحقیقات جدید CounterPoint، سامسونگ اکنون با عبور از شیائومی، به سلطنت این برند چینی بر بازار گوشی‌های هوشمند هند خاتمه داد و اکنون به‌عنوان برترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در این کشور شناخته می‌شود.

به گزارش Gizmochina، تحقیقات CoounterPoint در ماه مارس ۲۰۲۲ نشان می‌دهد سامسونگ ۲۷ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند هند را دراختیار دارد. این یعنی سهم غول فناوری کره‌ی جنوبی در هند نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است. به گفته‌ی نیل شاه، معاون تحقیقات در CounterPoint، گسترش به‌موقع مجموعه با ارائه‌ی قابلیت 5G در گوشی‌های سری گلکسی A، گلکسی M و گلکسی F و استقبال کاربران از سری گلکسی S22 و پرچم‌داران تاشو به سامسونگ کمک کرد تا بار دیگر به جایگاه نخست بازار گوشی‌های هوشمند هند دست یابد.

سامسونگ طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند ازجمله سری A، M و F را در بازه‌های قیمتی مختلف در هند عرضه می‌کند. این شرکت حدود ۱۵ گوشی 5G با قیمت ۲۶۰ دلار در این کشور عرضه کرده است. درحال‌حاضر، گلکسی F23 5G با قیمت ۱۸۰ دلار، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G این برند در هند است. علاوه‌براین سری گلکسی S22 و گلکسی‌های تاشو این شرکت در بازار هند عملکرد خوبی داشته‌اند.

سامسونگ سه‌ سال قبل جایگاه اول بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا را از دست داده بود. تحقیقات CounterPoint نشان داد گوشی‌های سری گلکسی S22 به این شرکت کمک کرد تا با پشت‌ سر گذاشتن اپل، به رهبر بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تبدیل شود.

گلکسی S22 اولترا در مارس ۲۰۲۲ در هند به‌تنهایی ۷۴ درصد از سهم بازار گوشی‌های بالای ۱۲۰۰ دلار را دراختیار دارد. این شرکت با در نظر گرفتن اس ۲۲ اولترا ۸۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های بالای ۱۲۰۰ دلار هند را به‌ خود اختصاص داده است. علاوه‌براین، سامسونگ درحال‌حاضر ۳۸ درصد از سهم بازار گوشی‌های رد‌ه‌ی قیمتی بالای ۳۹۰ دلار این کشور را نیز دراختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات