شیائومی 12X و ردمی K50 احتمالا با رابط کاربری MIUI 13 و اندروید ۱۱ عرضه می‌شوند

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا از آنجایی که گوشی های شیائومی 12X و ردمی K50 به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ پلاس مجهز می‌شوند، قرار است از اندروید ۱۱ به جای اندروید ۱۲ بهره ببرند.
تبلیغات

به‌گزارش گیزموچاینا، انتظار می‌رود شیائومی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در ماه دسامبر (آذر و دی ۱۴۰۰) معرفی کند. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که دستگاه‌های جدید به اندروید ۱۲ مجهز شوند؛ اما به‌نظر می‌رسد برخی از مدل‌ها از این سیستم‌عامل محروم بمانند. با‌این وجود، گفته می‌شود که رابط کاربری MIUI 13 آینده را اجرا خواهند کرد.

ظاهرا دلیل استفاده از نسخه‌ی قدیمی اندروید، نوع تراشه‌ی استفاده‌شده در این گوشی‌ها است. ظاهرا این دستگاه‌ها که با کدهای Pschye و Poussin شناخته می‌شوند به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ مدل SM8250 مجهز می‌شوند.

از آنجایی‌که تمام گوشی‌های قبلی مبتنی‌بر شماره‌ی ساخت SM8250، با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ عرضه شدند، به‌نظر می‌رسد شیائومی همین‌کار را با گوشی‌های آینده انجام خواهد داد. بااین‌تفاسیر، شرکت مذکور پس از عرضه‌ی اندروید ۱۲ مجبور به توسعه نسخه‌ی اضافی اندروید برای گوشی‌های هوشمند ذکر‌شده نخواهد بود.

درهرحال، دلیل بیان‌شده صرفا یک فرض است. همان‌طور که گفته شد این گوشی‌ها احتمالا با رابط کاربری MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۱ عرضه خواهند شد؛ زیرا درحال‌حاضر طبق بیلدنامبر نرم‌افزار آن‌ها در مرحله‌ی آزمایش هستند.

انتظار می‌رود شیائومی 12X به‌عنوان گوشی هوشمند مینی که مدت‌ها شایعه شده بود، به صفحه‌نمایش ۶٫۲۸ اینچی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 سامسونگ مجهز شود. از طرفی دیگر، ردمی K50 با کد Poussin شبیه به ردمی K40 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی IMX582 سونی بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات