شایعه: سری آیفون ۱۳ از قابلیت عکاسی نجومی و حالت پرتره سینماتیک پشتیبانی خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق شایعات، سری آیفون ۱۳ دارای قابلیت عکاسی نجومی، حالت پرتره سینماتیک و بهبود قابلیت عکاسی در شب است که می‌تواند تجربه کاربران را به‌طور قابل توجهی بهبود بدهد.
تبلیغات

در آستانهی رونمایی از سری آیفون ۱۳، یکی از افشاگران محصولات اپل به نام مکس وینباخ، اطلاعات جدیدی از قابلیتهای احتمالی دوربین گوشی های اپل در توییتر منتشر کرده است. وی پیشتر ادعا کرده بود که دوربین مدلهای آیفون ۱۳، دارای قابلیت عکاسی نجومی برای گرفتن عکس از آسمان خواهند بود. اعتقاد بر این است که حالت خاصی وجود دارد که وقتی آیفون به سمت آسمان نشانه میرود، فعال میشود و به دستگاه اجازه میدهد ماه، ستارگان و سایر اجرام آسمانی را تشخیص بدهد و نوردهی را متناسب با آنها تنظیم کند.

گفته‌های جدید افشاگر یادشده هم‌سو و مکمل همین موارد است. وینباخ ادعا می‌کند که حالت شب در گوشی‌های بعدی اپل با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که چه اجرامی در صحنه هستند و بر این اساس تنظیماتی بر آن‌ها اعمال می‌کند. البته عکس گرفته‌شده از اجرام آسمانی دقیقاً مشابه نمونه‌های واقعی‌ نیست؛ اما گوشی با بهره‌گیری از بخش موتور عصبی تعبیه‌شده در SOC، می‌تواند شکل‌وشمایل آن‌ها را حدس بزند و تغییرات نوردهی را اعمال کند.

از دیگر تغییرات دوربین میتوان به حالت پرتره سینماتیک (Cinematic) اشاره کرد که از تثبیت تصویر الکترونیکی (EIS) استفاده میکند و گاهی از آن بهعنوان Warp یاد میشود. با استفاده از قابلیت مذکور، به نظر میرسد سوژهها به مرکز کادر نزدیک هستند؛ اما غیر طبیعی به نظر نمیرسند و تثبیتکننده اپتیکال تصویر (OIS) لرزشهای کمتری ثبت میکند.

به گفتهی وینباخ، حالت شب به یک الگوریتم مجهز خواهد شد که ساختارها را تجزیهوتحلیل و سایهها را دوباره تنظیم میکند. تأثیر رنگها در حالت شب نیز بهبود یافته است و ظاهراً نور نارنجی روشن دیگر بر رنگ پوست سوژه عکس تأثیر نمیگذارد.

طبق شایعات قبلی، کوپرتینوییها همچنین در گوشیهای بعدیشان از فرمت ویدئویی ProRes نیز پشتیبانی خواهند کرد. قابلیت ProRes به کاربران امکان میدهد فیلمها را با فرمت باکیفیتتری ضبط کنند و ویژگیهای بیشتری برای ویرایش دراختیار داشته باشند. سال گذشته اپل هنگام رونمایی از مدلهای پرو آیفون ۱۲ اعلام کرد فقط این گوشیها از فرمت ProRaw برای عکسها پشتیبانی میکنند؛ از اینرو، پیشبینی میشود قابلیت ProRes فقط مختص مدلهای پرو آیفون ۱۳ باشد.

گفته می‌شود اپل در حال برنامه‌ریزی دسته‌ای پیشرفته از فیلترهای استاندارد برای عکاس‌های حرفه‌ای است که ظاهراً به‌ جای اعمال فیلتر روی کل عکس، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تغییرات مورد نیاز را در اشیاء یا افراد یا سایر جزئیات عکس اعمال می‌کند. کاربران می‌توانند از چندین سبک برای اعمال در عکس‌هایشان استفاده کنند. برای مثال، با حفظ خنثی بودن رنگ سفید، می‌توان از فیلترهای مذکور برای نشان دادن رنگ‌ها در دمای گرم‌تر یا سردتر بهره گرفت. گزینه دیگر ظاهر چشمگیرتر با سایه‌های عمیق‌تر و کنتراست بیشتر اضافه می‌کند. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد سبکی متعادل‌تر برای نشان دادن سایه‌ها و رنگ‌های واقعی با ظاهری روشن‌تر است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات