مدل مفهومی گوشی هوشمند 5G بلک‌بری طراحی خاص کیبورد آن را نشان می‌دهد

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر رندر مدل مفهومی گوشی هوشمند 5G بلک‌بری، طراحی جذاب و خاص آن را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

 Onward Mobility در ماه آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرد که برای ساخت گوشی هوشمند 5G با بلک‌بری همکاری خواهد کرد. در زمان اعلام این خبر، برنامه‌ریزی شده بود که بلک‌بری در سال ۲۰۲۱ یک مدل گوشی اندروید 5G دارای صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY عرضه کند. درباره نام این دستگاه نیز گمانه‌زنی‌هایی شده است؛ گفته می‌شود احتمالا بر اساس نسخه‌های پیشین (KEYone،‌ KEY2 و KEY2 LE)، احتمالا نام گوشی بعدی بلک‌بری BlackBerry KEY3 خواهد بود.

به گزارش Phonearena، در اوایل سال جاری ویدئویی توسط Concept Creator منتشر شد که مدل مفهومی گوشی هوشمند بعدی بلک‌بری را با طراحی کشیده و باریک، اتصال 5G و صفحه منحنی  نشان می‌داد. کانسپت این گوشی هوشمند هنگام باز بودن کیبورد کشویی QWERTY عمودی خود کمی به BlackBerry Priv  شبیه بود.

رندر 5G BlackBerry

امروز، تصاویر مفهومی اولین BlackBerry 5G به اشتراک گذاشته شد که توسط Niel D طراحی شده است. این دستگاه دارای یک دوربین گرد HD و پنل شیشه‌ای مات در پشت است. همچنین نمایشگری با حاشیه‌های باریک و کیبورد صفحه‌نمایشی (Display Keyboard) که تقریبا ۲۵ درصد از صفحه را اشغال می‌کند در این گوشی هوشمند دیده می‌شوند. این صفحه‌کلید منحصر‌به‌فرد است؛ زیرا از مربع‌های کوچکی تشکیل شده که می‌توانند برچسب‌گذاری خود را از حروف به اعداد و ایموجی تغییر بدهند. برای اسپیس کیبورد یک مستطیل در نظر گرفته شده است.

رندر مفهومی گوشی آینده بلک‌بری
رندر مفهومی گوشی آینده بلک‌بری
رندر مفهومی گوشی آینده بلک‌بری
رندر مفهومی گوشی آینده بلک‌بری

صفحه‌کلید مذکور می‌تواند برای کنترل پخش موسیقی و پاسخ دادن به تلفن استفاده شود. این بخش حتی توانایی نشان‌ دادن پیش‌نمایش اپلیکیشن‌هایی مانند نقشه و موارد دیگر را دارد. کانسپت منتشرشده از محصول احتمالی بلک‌بری بسیاری جذاب است؛ اما سؤالی درباره آن در ذهن نقش می‌بندد؛ آیا کاربران به دیدن نمایشگری که یک‌چهارم آن از دکمه‌های کیبورد تشکیل شده باشد عادت می‌کنند؟ در آخر باید روی این مسئله تمرکز کنیم که کانسپت ارائه‌شده صرفا یک طرح است و ممکن است به واقعیت تبدیل نشود؛ اما هنوز انتظار داریم که امسال اولین بلک‌بری 5G را مشاهده کنیم.

نظر شما کاربران زومیت درباره کانسپت منتشرشده از این گوشی هوشمند جذاب چیست؟ آیا شما طراحی کیبورد آن را می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات