پتنت جدید شیائومی، دستگاه ترکیبی گوشی و اسپیکر هوشمند را نشان می‌دهد

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید شیائومی ترکیبی از گوشی و اسپیکر هوشمند را نشان می‌دهد؛ دستگاه در حالت عادی نقش اسپیکر را دارد، اما صفحه‌نمایش رول‌شدنی آن به گوشی هوشمند نیز تبدیل می‌شود.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند بخش بسیار مهمی از خانه‌ی هوشمند محسوب می‌شوند، چون می‌توانند در نقش دستگاهی واحد برای کنترل همه‌ی وسایل هوشمند خانگی ظاهر شوند. پتنت جدید شیائومی نشان می‌دهد در آینده شاید شاهد دستگاهی باشیم که ترکیبی از گوشی هوشمند و اسپیکر هوشمند است. این طراحی غیرمرسوم که نخستین‌بار توسط Let'sGoDigital رؤیت شد، در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) در چین ثبت شد، اما تا دیروز تأیید نشده بود.

به نوشته‌ی Android Authority، پتنت جدید شیائومی دستگاهی استوانه‌ای را نشان می‌دهد که در نگاه اول اسپیکری هوشمند است. یک دکمه روی بخش بالایی دستگاه قرار دارد و بخش پشتی از دوربین میزبانی می‌کند. هیچ اطلاعاتی درباره‌ی حسگرها و لنزهای استفاده‌شده وجود ندارد، بااین‌حال طرح‌های منتشرشده نشان می‌دهند حداقل سه دوربین در دستگاه استفاده خواهد شد. 

پتنت شیائومی / Xiaomi ترکیب گوشی هوشمند و اسپیکر هوشمند

شیائومی در اسپیکر هوشمند ترکیبی‌اش از صفحه‌نمایشی با مکانیزم رول‌شدنی بهره می‌برد و در هنگام نیاز باز می‌شود. اضافه کردن چنین صفحه‌نمایشی به دستگاه کار بسیار سختی است، بااین‌حال در صورتی که چنین طرحی عملی شود، دستگاه می‌تواند به هنگام استفاده نکردن از صفحه‌نمایش، آن را در حفاظت بدنه‌ی خود نگه دارد. اسپیکر دستگاه در بخش زیرین قرار دارد. چینی‌ها تاکنون مشخصات اسپیکر را اعلام نکرده‌اند.

Let'sGoDigital دستگاه جدید شیائومی را گوشی هوشمند خطاب می‌کند، بااین‌حال شکی نداریم که برقراری تماس و ارسال پیامک در این دستگاه بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. شاید شیائومی در پتنت جدید خود در حال به‌تصویر‌کشیدن نمایشگری هوشمند شبیه گوگل نست هوم مکس یا آمازون اکو شو باشد.

هیچ درگاه یا شکافی روی دستگاه برای شارژ و کارت حافظه دیده نمی‌شود، بنابراین برای‌مان جای سؤال است که دستگاه مورد اشاره& انرژی خود را از کجا تأمین می‌کند. طراحی استوانه‌ای باعث می‌شود قرار دادن دستگاه جدید شیائومی در جیب غیرممکن باشد. این دستگاه اگر مشخصاتی مثل دیگر اسپیکرهای هوشمند داشته باشد، بسیار سنگین‌وزن نیز خواهد بود. 

شیائومی به‌طور معمول طرح‌های مفهومی چشم‌گیری خلق می‌کند، اما شمار درخورتوجهی از آن‌ها هرگز به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند. احتمال دارد آنچه در پتنت جدید می‌بینیم سرنوشتی مشابه داشته باشد و هرگز تولید نشود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات