سری پیکسل‌ گوگل میزبان قابلیت ثبت ضربان قلب و نرخ تنفس می‌شود

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل اعلام کرد به‌زودی قابلیت ثبت ضربان قلب و نرخ تنفس کاربر را به‌صورت نرم‌افزاری و با دقت بسیار زیاد، به سری پیکسل اضافه می‌کند.
تبلیغات

گوگل  قصد دارد به‌زودی قابلیت‌هایی جالب به اپلیکیشن Fit در گوشی‌های سری پیکسل (Google Pixel) اضافه کند. به ‌لطف یکی از قابلیت‌ها خواهید توانست انگشت خود را روی دوربین پشتی قرار بدهید و با همین کار ضربان قلب‌تان را اندازه بگیرید. براساس گزارش GSMArena، این قابلیت را سال‌ها پیش در گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید مشاهده کرده بودیم؛ اما تا حد زیادی به‌فراموشی سپرده شد.

قابلیت ثبت ضربان قلب پیکسل‌های گوگل به تغییر رنگ پوست نوک انگشت در حین عبور خون از آن متکی است. افزون ‌بر این، قابلیتی دیگر به پیکسل‌ها اضافه می‌شود که نرخ تنفس را اندازه می‌گیرد. اندازه‌گیری نرخ تنفس با استفاده از دوربین سلفی دستگاه انجام می‌پذیرد. در این قابلیت، خود را در فریم تصویر قرار می‌دهید و به حالت عادی شروع ‌به نفس کشیدن می‌کنید. 

قابلیت ضربان قلب اپلیکیشن Fit در گوشی پیکسل 5 گوگل

نرم‌افزار به‌کاررفته در پیکسل‌ها می‌تواند روی حرکات قفسه‌ی سینه‌ به‌هنگام نفس کشیدن نظارت کند و براساس همین حرکات، نرخ نفس کشیدن را تخمین بزند. چنین قابلیتی را مدتی پیش در یکی از گوشی‌‌های مفهومی وان پلاس که هیچ‌گاه عرضه نشد، مشاهده کرده بودیم. یکی از مدیران محصول تیم Google Health می‌گوید دکترها نرخ تنفس بیمار را به همین شیوه اندازه می‌گیرند. او می‌گوید تکنیک جدید گوشی‌های پیکسل که از یادگیری ماشین نشأت می‌گیرد همین شرایط را شبیه‌سازی خواهد کرد. 

قابلیت نرخ تنفس اپلیکیشن Fit در گوشی پیکسل 5 گوگل

به گفته‌ی عضو تیم Google Health، بسیاری از مردم و به‌خصوص طبقات محروم، به محصولاتی نظیر گجت‌ پوشیدنی دسترسی ندارند و قطعا اندازه گرفتن ضربان قلب و نرخ تنفس و موارد این‌چنینی می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد.

براساس مطالعات گوگل، قابلیت تخمین نرخ تنفس پیکسل‌ صرف ‌نظر از اینکه کاربر مشکل سلامتی داشته باشد یا نه، دقت بسیار زیادی دارد و خطای احتمالی‌ آن به یک نفس در هر دقیقه می‌رسد. همچنین قابلیت ثبت ضربان قلب دو درصد خطای احتمالی دارد. گوگل این قابلیت را روی افراد متعدد با رنگ پوست مختلف آزمایش کرده و به نتایج مشابهی دست یافته است. 

دو قابلیتی که گوگل به‌تازگی معرفی کرده، ممکن است در آینده برای گوشی‌های دیگر نیز منتشر شود؛ اما گوگل قبل از عملی کردن این کار می‌خواهد آزمایش‌هایی انجام بدهد تا بفهمد قابلیت‌های ضربان قلب و نرخ تنفس روی دستگاه‌های دیگر تا چه حد دقت دارند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد قابلیت‌های جدید پیکسل‌ها چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات