اکسپریا پرو سونی سرانجام با قیمت ۲۵۰۰ دلار به بازار عرضه شد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
اکسپریا پرو که نخستین‌بار سال گذشته به‌نمایش درآمده بود، سرانجام با قیمت هنگفت ۲،۵۰۰ دلار عرضه شد. این گوشی از 5G پشتیبانی می‌کند و از درگاه ورودی HDMI برخوردار است.
تبلیغات

سونی ساعاتی پیش مراسمی برگزار و در آن اعلام کرد گوشی اکسپریا پرو (Sony Xperia Pro)، نخستین گوشی هوشمند 5G شرکت ژاپنی در ایالات متحده‌ی آمریکا، از امروز با قیمت ۲،۴۹۹٫۹۹ دلار دردسترس قرار دارد. سونی می‌گوید اکسپریا پرو مخصوص کاربران حرفه‌ای است.

براساس گزارش خبرگزاری ورج و انگجت، سونی می‌گوید کاربران می‌توانند از درگاه HDMI گوشی برای تبدیل آن به مانیتوری اختصاصی برای دوربین استفاده کنند. پشتیبانی از شبکه‌ی 5G باعث می‌شود اکسپریا پرو بتواند هنگام قرارگرفتن روی دوربین به‌سرعت محتواهای مدنظر را بارگذاری یا زنده پخش کند. سونی می‌گوید در‌حال‌حاضر برنامه‌ای برای عرضه‌ی اکسپریا پرو در اروپا ندارد. 

گوشی اکسپریا پرو سونی به‌غیر از ورودی HDMI و شبکه‌ی 5G، تفاوت محسوس دیگری با گوشی اکسپریا وان مارک ۲ (Xperia 1 II) ندارد که سال گذشته عرضه شد. البته اکسپریا وان مارک ۲ در اروپا مدل 5G داشت؛ اما در ایالات متحده، صرفا با پشتیبانی از 4G LTE به بازار عرضه شد. براساس اطلاعات رسمی، گوشی اکسپریا پرو از پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 کوالکام و باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است.

در پنل پشتی گوشی اکسپریا پرو همچون اکسپریا وان مارک ۲ سه دوربین با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها به لنز عادی و دومی به لنز فوق‌عریض و سومی به لنز تله‌فوتو مجهز است. گوشی اکسپریا Pro سونی صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد که در دسته‌ی نمایشگرهای OLED جای می‌گیرد. سونی می‌گوید وضوح صفحه‌نمایش اکسپریا وان 4K؛ اما وضوح واقعی‌اش کمتر از 4K است (۳۸۴۰ در ۱۶۴۴ پیکسل). 

سونی اکسپریا پرو به‌لطف درگاه HDMI می‌تواند در نقش مانیتور برای دوربین ظاهر شود

گوشی اکسپریا وان مارک ۲ سونی که ۱،۲۰۰ دلار را قیمت داشت، دستگاهی گران‌قیمت محسوب می‌شد. این در حالی است که اکسپریا پرو بیش از دو برابر گران‌تر از اکسپریا وان مارک ۲ قیمت‌گذاری شده است. باوجوداین‌، سونی می‌گوید شبکه‌ی 5G و ورودی HDMI این گوشی ۲،۵۰۰ دلاری برای کاربران حرفه‌ای بسیار مفید هستند.

درگاه ورودی HDMI در بخش زیرین اکسپریا پرو سونی جای گرفته است؛ یعنی همان جایی که اکسپریا وان مارک ۲ درگاه USB-C داشت. درگاه USB-C اکسپریا پرو نیز در بخش زیرین قرار دارد؛ اما به‌سمت چپ لبه‌ی پایینی منتقل شده است. طبق ادعای سونی، درگاه ورودی HDMI گوشی با تمام دوربین‌های دارای خروجی HDMI کار می‌کند و در بهترین حالت، ویدئوهایی با وضوح حداکثر 4K HDR و نرخ حداکثر ۶۰ فریم‌برثانیه می‌تواند استریم کند. 

در عمل، اکسپریا پرو را ازطریق درگاه HDMI به دوربین می‌توانید وصل کنید و ازطریق صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت گوشی هرآنچه را تماشا کنید که دوربین در حال ثبتش است. همچنین، با دو انگشت می‌توانید در صفحه‌نمایش عمل بزرگ‌نمایی را انجام دهید.

اکسپریا پرو سونی به‌لطف بهره‌مندی از شبکه‌ی 5G در نقش رابطی برای پخش زنده‌ی ویدئو ظاهر می‌شود و در همان حین، وظیفه‌ی اصلی‌اش، یعنی تبدیل‌شدن به مانیتور برای دوربین را انجام دهد. اکسپریا پرو ویدئوها را ازطریق HDMI مستقیما در یوتیوب پخش و از StreamLabs و StreamYard برای پخش ویدئو در پلتفرم‌های دیگر نظیر توئیچ و فیسبوک لایو (Facebook Live) پشتیبانی می‌کند. 

گوشی اکسپریا پرو از هر دو نسخه‌ی 5G، یعنی نسخه‌ی مبتنی‌بر موج‌میلی‌متری (mmWave) و نسخه‌ی مبتنی‌بر امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (Sub-6GHz)، پشتیبانی می‌کند. سونی می‌گوید این گوشی از آرایه‌ی منحصربه‌فرد آنتن چهارطرفه‌ی mmWave برخوردار است تا میزان دریافت سیگنال‌های مربوط به شبکه‌ی 5G به بیشترین حد برسد.

سونی اکسپریا پرو از اپلیکیشنی ویژه بهره می‌برد که آن را به کلید میان‌برش می‌توانید مرتبط کنید. این اپلیکیشن به کاربر کمک می‌کند بهترین موقعیت برای دریافت سیگنال را پیدا کند. یکی از مشکلات شبکه‌ی موج‌میلی‌متری 5G پوشش محدود است که امیدواریم سونی توانسته باشد با اتکا بر نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی اکسپریا پرو، مشکلاتِ این زمینه کاهش دهد. 

سونی از همان زمانی‌که اکسپریا پرو را نخستین‌بار در اوایل سال گذشته‌ی میلادی به‌نمایش گذاشت، همواره تأکید کرده است با دستگاهی برای کاربران حرفه‌ای روبه‌رو هستیم. برچسب قیمت ۲،۵۰۰ دلاری باعث می‌شود حرفه‌ای‌بودن اکسپریا پرو بیش از هر زمان دیگری برایمان مشخص باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات