شیائومی می 11 رونمایی شد؛ اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون 888

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی می ۱۱ اولین گوشی جهان است که به اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده؛ اما این فقط بخشی از جذابیت‌های جدیدترین پرچم‌دار اندرویدی شرکت چینی است.
تبلیغات

شیائومی اولین عضو از خانواده‌ی جدید گوشی‌های پرچم‌دارش را رونمایی کرد. این گوشی شیائومی Mi 11 نام دارد و بی‌شک قدرتمندترین گوشی اندرویدی تاریخ است. می ۱۱ این قدرت را مدیون جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است. این گوشی نسل جدید می ۱۰ محسوب می‌شود و بهبود‌های زیادی درمقایسه‌با نسل پیش تجربه کرده است و پیش‌بینی می‌شود با‌توجه‌به قیمت رقابتی، یکی از گوشی‌های پرفروش ۲۰۲۱ لقب بگیرد.

طراحی می ۱۱

در طراحی پنل جلو گوشی می ۱۱ تفاوت چشمگیری با می ۱۰ مشاهده نمی‌شود و همانند نسل قبل دوربین سلفی در حفره‌ی موجود در گوشه‌ی بالا سمت چپ تعبیه شده است. نکته‌ای که می‌توان به‌عنوان بهبود به آن اشاره کرد، خمیدگی کامل لبه‌ها و کاهش ضخامت دستگاه درمقایسه‌با مدل قدیمی‌تر است.

مقاله‌های مرتبط:

تغییر ملموس‌تر پشت گوشی جایی روی داده است که حسگرهای دوربین اصلی چیده شده‌اند. طراحی و چینش حسگرهای پشت می ۱۱ راه بسیاری از گوشی‌های معرفی‌شده در ماه‌های اخیر را رفته و حالت مربعی به‌خود گرفته است. شیائومی جدیدترین محصولش را در رنگ‌های مشکی، آبی روشن، آبیِ‌تیره، بنفش و قهوه‌ای عرضه خواهد کرد. رنگ قهوه‌ی و بنفش از قاب چرمی بهره می‌برد و نسخه‌ای ویژه با قاب آبی و طرح موج‌دار نیز با نام Special Edition طراحی شده است.

نمای کنار گوشی شیائومی می 11 رنگ آبی

نمایشگر 2K

می ۱۱ به نمایشگر ۶.۸۱ اینچی AMOLED مجهز شده؛ ولی شرکت چینی برای جلوگیری از افت تراکم پیکسلی وادار شده رزولوشن صفحه را به QHD+ ارتقا دهد. با این اقدام تراکم پیکسل نمایشگر می ۱۱ به ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ رسیده است. نمایشگر مذکور از روشنایی ۱،۵۰۰ نیت و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و از لمس ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای محافظت از این صفحه‌نمایش، جدیدترین محافظ صفحه، یعنی گوریلا گلس Victus را به خدمت گرفته است. این محافظ درمقایسه‌با نسل پیشین دربرابر خط‌و‌خش دو برابر و در‌برابر ضربه ۱/۵ برابر مقاوم‌تر است.

نمای پشت و جلو گوشی شیائومی می 11 رنگ مشکی

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

 در بخش دوربین، شیائومی نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر چینش مربعی را به چینش ستونی ترجیح داده است؛ یعنی همان چینشی که در می ۱۰ دیده بودیم. حسگر اصلی دوربین پرچم‌دار جدید شیائومی ۱۰۸ مگاپیکسلی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز و یک حسگر اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.85 درست زیر این حسگر جای گرفته است و حسگر ۵ مگاپیکلسلی ماکرو و فلش LED این مجموعه را تکمیل می‌کند. در‌نتیجه، در می ۱۱ از حسگر زوم اپتیکال خبری نیست تا احتمالا این حسگرها در نسخه‌های پرو به‌کار گرفته شود. در بخش دوربین سلفی می ۱۱، پیشرفت خاصی مشاهده نمی‌شود و در آن، از همان حسگر ۲۰ مگاپیکسلی به‌کار‌رفته در مدل قبلی استفاده شده است.

نمای پشت و جلو گوشی شیائومی می 11 رنگ قهوه‌ای

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸

مهم‌ترین ویژگی مثبت و وجه تمایز شیائومی می ۱۱ را باید پردازنده‌ی قدرتمند آن دانست. می ۱۱ اولین گوشی جهان محسوب می‌شود که به اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. بر‌اساس بنچمارک‌ها، این پردازنده ۵۵ درصد سریع‌تر از نسل قبل خود، یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ است. شیائومی برای به‌حداکثر‌رساندن قدرت پردازش در جدیدترین پرچم‌دارش، از رم LPDDR5 با و حافظه‌ی UFS 3.1 بهره گرفته است. بهره‌مندی از فناوری 5G و WiFi 6 و بلندگوهای استریو توسعه‌داده‌شده با همکاری Harman Kardon از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری Mi 11 است. در بخش نرم‌افزار، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با پوسته‌ی MIUI 12.5 وظیفه‌ی اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را برعهده خواهد داشت.

نمای پشت و جلو گوشی شیائومی می 11 نسخه Special Edition

باتری و قیمت

باتری جدیدترین گوشی چینی‌ها ۴،۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که آن را به‌صورت سیمی با توان ۵۵ وات و به‌صورت بی‌سیم با توان ۵۰ وات می‌توانید شارژ کنید. البته قبل‌از‌آن شارژر آن را جداگانه به قیمت پانزده دلار باید تهیه کنید. شیائومی با وجود تمسخر اپل به‌دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی، با بهانه‌هایی مشابه، می ۱۱ را بدون شارژر عرضه خواهد کرد. شارژ معکوس 10 وات، پشتیبانی از کوئیک شارژ +4 و پاور دلیوری 3 نیز از دیگر امکانات Mi 11 در بخش باتری هستند.

قیمت گوشی می ۱۱ در چین حدودا معادل ۶۱۲ دلار برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶۵۷ دلار برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۷۱۹ دلار برای قوی‌ترین نسخه موسوم به Special Edition و مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تعیین شده است. البته این قیمت‌ها مخصوص بازار چین است و درصورت رونمایی نسخه‌ی جهانی، قیمت‌ها احتمالا گران‌تر خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات